Avatar billede tblaster Nybegynder
07. september 2008 - 18:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Inkluder fil med stien hentet fra en variabel

Er der en mulighed for at inkluder en fil hvor stien til filen kommer fra en asp variabel? Jeg skal bruge det til at vælge hvilket sprog der skal udskrives på en side.

Jeg vil altså gerne have noget lig følgende:
var = Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE")
<!--#include file="<%= var %>.asp"-->
Avatar billede wanze Nybegynder
07. september 2008 - 20:16 #1
Det er muligt, men en farlig løsning, hvis du bare vil gøre det sådan der! På den måde kan man jo inkludere alverdens filer.
Avatar billede keysersoze Guru
07. september 2008 - 20:51 #2
med include file kan du ikke dynamisk bestemme hverken sti eller fil - så det foreslåede er umuligt. Det skal enten laves med if-else eller server.execute(var & ".asp")
Avatar billede tblaster Nybegynder
08. september 2008 - 10:39 #3
wanze ... ovenstående er blot et simpel eksempel. Hvordan kan det gøres?

keysersoze ... hvad er forskelen på min include måde og server.execute()?
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 17:38 #4
jeg tror næsten det er nemmere at nævne sammenlignige ting end forskellen; de kan inkludere filer. Ulempen ved Server.Execute er, at den inkluderede fil kører selvstændigt hvorfor fx objekter fra parent ikke kan bruges på child.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke præcist hvad det er du laver - men det virker som noget sprogstyring, og er det det findes der formentlig nemmere/bedre metoder så ikke flere ens filer skal vedligeholdes.
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2008 - 09:40 #5
lukketid?
Avatar billede tblaster Nybegynder
17. september 2010 - 08:37 #6
Smid et svar keysersoze hvis du vil have point.
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2010 - 23:49 #7
det er allerede lagt.