Avatar billede straszek Praktikant
05. september 2008 - 18:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mysql kode udføres i php

i phpmyadmin har jeg fået lavet nedenstående kode der kopiere en tabel fra en db til en anden. Hvordan kan jeg "pakke" det ind i php så jeg kan køre det som et php-script

(skal på sigt køres automatisk som et cronjob)

DROP TABLE IF EXISTS `webshop2`.`products_description`;
CREATE  TABLE  `webshop2`.`products_description` (  `products_id` int( 11  )  NOT  NULL  auto_increment ,
`language_id` int( 11  )  NOT  NULL default  '1',
`products_name` varchar( 100  )  collate latin1_danish_ci NOT  NULL default  '',
`products_description` text collate latin1_danish_ci,
`products_url` varchar( 255  )  collate latin1_danish_ci  default NULL ,
`products_viewed` int( 5  ) default  '0',
`products_head_title_tag` varchar( 80  )  collate latin1_danish_ci  default NULL ,
`products_head_desc_tag` longtext collate latin1_danish_ci NOT  NULL ,
`products_head_keywords_tag` longtext collate latin1_danish_ci NOT  NULL ,
`product_sort_order` int( 11  )  NOT  NULL default  '0',
PRIMARY  KEY (  `products_id` ,  `language_id`  ) ,
KEY  `products_name` (  `products_name`  )  ) ENGINE  =  MyISAM  DEFAULT CHARSET  = latin1 COLLATE  = latin1_danish_ci;
Avatar billede expnet Seniormester
05. september 2008 - 20:02 #1
$SQL = "DROP TABLE IF EXISTS `webshop2`.`products_description`;";
$SQL .= "CREATE  TABLE  `webshop2`.`products_description` (  `products_id` int( 11  )  NOT  NULL  auto_increment ,
`language_id` int( 11  )  NOT  NULL default  '1',
`products_name` varchar( 100  )  collate latin1_danish_ci NOT  NULL default  '',
`products_description` text collate latin1_danish_ci,
`products_url` varchar( 255  )  collate latin1_danish_ci  default NULL ,
`products_viewed` int( 5  ) default  '0',
`products_head_title_tag` varchar( 80  )  collate latin1_danish_ci  default NULL ,
`products_head_desc_tag` longtext collate latin1_danish_ci NOT  NULL ,
`products_head_keywords_tag` longtext collate latin1_danish_ci NOT  NULL ,
`product_sort_order` int( 11  )  NOT  NULL default  '0',
PRIMARY  KEY (  `products_id` ,  `language_id`  ) ,
KEY  `products_name` (  `products_name`  )  ) ENGINE  =  MyISAM  DEFAULT CHARSET  = latin1 COLLATE  = latin1_danish_ci;";

mysql_query(@SQL);
Avatar billede expnet Seniormester
05. september 2008 - 20:02 #2
mysql_query($SQL);
Avatar billede straszek Praktikant
05. september 2008 - 22:39 #3
super, men har et problem når jeg skal "pakke" noget ind som se sådan ud:

$SQL="UPDATE products_description SET products_description = REPLACE( products_description, '<a href="http://www.xx.dk/webshop/', '<a href="http://www.xx.dk/webshop_int/' )";

Her give det en fejl  - sikkert pga. " ved href - hvordan kan det ungåes?
Avatar billede kakster Nybegynder
06. september 2008 - 00:43 #4
du slår det fra ved at sætte et backslash foran \"
Avatar billede straszek Praktikant
23. september 2008 - 09:04 #5
takker,  expnet smid et svar
Avatar billede straszek Praktikant
14. oktober 2008 - 09:51 #6
vil du have point expnet ??
Avatar billede straszek Praktikant
01. november 2008 - 07:48 #7
lukker