Avatar billede olso Nybegynder
05. september 2008 - 08:18 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke gendanne ved hjælp af systemgendannelse

Når jeg prøver at systemgendanne kører hele proceseduren tilsyneladende normalt, bortset fra at jeg slutteligt får beskeden, at computeren ikke kunne gendannes til et givent tidspunktet (gælder alle mine gendannelsespunkter) og at der ikke er foretaget nogle ændringer.
Problemet er opstået (eller måske bare opdaget) efter en defragmentering. Efter defragmenteringen fik jeg beskeden:
"Runtime Error!
Program....NMIndexStoreSvr.exe (Hører til netop installeret Nero 7 .. beskeden mht. Runtime dukker ikke op efter afinstallering af Nero 7)
This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way .. please contact..... "
Efterfølgende søgte jeg at gendanne systemet, hvilket den jo åbenbart ikke kan???
Avatar billede hcma Novice
05. september 2008 - 09:09 #1
der ligger temmelig sikkert en lille rest tilbage efter Nero7
prøv at køre en regcleaner:
RegCleaner:  http://www.ccleaner.com/

Manual her:  http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. september 2008 - 09:49 #2
iobit

advanced windowscare personal. det er på dansk hvis du vælger det til slut.

du skal selv opdatere det i funktioner/opdater i højre øverste hjørne.

det kan meget mere end det du efterspørger

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download vælg gratis udgave
skrevet af treatmenice
Avatar billede Jensen DK Novice
05. september 2008 - 13:16 #3
Gå i start, klik kør og skriv "sfc /scannow" og klik ok, din instalationsskive skal være i drevet fra start, husk afstand mellem sfc og / når den er færdig med at køre dit system får du ingen melling om at den har rettet noget, genstart.
Avatar billede olso Nybegynder
05. september 2008 - 15:01 #4
Jeg har kørt CCleaner (REG-delen) men det hjalp ikke.
Jeg er lidt utryg ved iobit som min virusscanner nægter mig adgang til selvom jeg sætter den til laveste sikkerhedsniveu (siger at den er "Farlig")!
Ved kørsel af sfc /scannow bedes jeg sætte en XP Proff CD i drevet, men mit system siger at det er et Home jeg har og min CD fra ´købet af maskinen er også "en Home"... MÅB??
Hvad prøver jeg nu?
Avatar billede hcma Novice
05. september 2008 - 15:52 #5
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. september 2008 - 15:58 #6
jeg har ikke haft nogen meddelser fra min virusscanner, jeg kører avg hvilken kører du?
Avatar billede olso Nybegynder
05. september 2008 - 16:49 #7
Jeg bruger Trend Micro I S som jeg hidtil har haft kun gode erfaringer med (gennem mange år)

I øvrigt har jeg SP3 som, så vidt jeg kan gennemskue det, har overskrevet SP2 (som jeg ikke finder på nogen af mine "uninstall-lister"). Det må vel give samme resultat som hvis det var SP2 (altså at Windows File Protection "tror" at jeg har XP Proff på maskinen)?
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. september 2008 - 16:53 #8
jeg tror den bliver afvist, fordi den starte med en gendannelsepunkt inden den scanner.
du skal nok ikke bruge den inden din systemgendannelse er o.k.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. september 2008 - 17:32 #9
Det er fordi din SP3 skal afinstalleres inden du kan udføre sfc /scannow og hvis SP2 ikke er på din XP skive så skal SP2 også afinstalleres, det gælder også hvis du vil udføre en repair.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. september 2008 - 17:36 #10
Glemte at skrive at SP2 kommer frem når SP3 er afinstalleret.
Avatar billede hcma Novice
05. september 2008 - 18:40 #11
silbidor >>  se det link jeg lagde 05/09-2008 15:52:59
Avatar billede olso Nybegynder
05. september 2008 - 20:16 #12
Lige til orientering; jeg er på arbejde i aften så jeg prøver at bruge løsningsforslagene i morgen over frokost (det ser fornuftigt ud med at fjerne SP3 og 2 og derefter køre File Protection)
Foreløbigt, tak for forslagene!
Avatar billede Jensen DK Novice
06. september 2008 - 08:16 #13
hcma hvem foreslog sfc?
Avatar billede hcma Novice
06. september 2008 - 09:32 #14
silbodor >>  det gjorde du; det var bare din efterfølgende kommentar 05/09-2008 17:32:13 jeg "gør vrøvl" over  :o)))
Avatar billede Jensen DK Novice
06. september 2008 - 10:03 #15
Jeg går altså ikke alle de link igennem som andre har lagt, så kan jeg ikke bestille andet, og jeg kan ikke se hvorfor du gør vrøvl det er tros alt mig der har startet sfc du blander dig bare.
Avatar billede hcma Novice
06. september 2008 - 10:32 #16
silbidor >>  sorry, jeg brokkede mig altså ikke, men kom udelukkende (05/09-2008 15:52:59) med en uddybende kommentar til dit indlæg 05/09-2008 13:16:08, hvilket jeg gør opmærksom på ;o)
Det med ikke at checke lagte linkt, kender jeg desværre også selv alt for godt og er selv slem til at komme med overflødige indlæg p.g.a. dette.

og så lige til alle:  sorry for forstyrrende spam :o((
Avatar billede olso Nybegynder
07. september 2008 - 10:02 #17
Selvom jeg fjernede SP3 og siden resterne af SP2 (med såvel Kontrolpanelets funktion og CCleaner blev maskinen ved med at efterspørge en XP Proff-CD. Jeg fulgte tippet i hcma´s link om at indlæse I386-mappen direkte fra CD til C-drev og efterfølgende i REG´en henvise til den "nye" placering efterfulgt af en "sfc-kørsel" som nu kørte uden problemer med "Home-CD´en".
Derefter kunne jeg oprette og anvende gendannelsespunkter oprettet efter dette tidspunkt men ikke dem fra før. Da maskinen nu kører som den skal er det jo også OK!
Jegh har således haft glæde af såvel silbidor´s "sfc-bud" og hcma´s "I386-bud"
Læg svar hvis I vil have point!
På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede hcma Novice
07. september 2008 - 10:33 #18
svar  :o)
Avatar billede Jensen DK Novice
07. september 2008 - 13:33 #19
ok: