Avatar billede rookie44 Juniormester
04. september 2008 - 10:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Button focus

Jeg en kodelinie
Me.btnFind.Focus()

men den virker ikke, jeg kan ikke sætte focus på knappen Find

Nogen ideer til hvad der kan være galt?
Avatar billede qua Nybegynder
27. september 2008 - 14:06 #1
En smule kode hvori problemet opstår ville have gjort det noget nemmere, men lige umiddelbart vil det bedste gæt nok være at du prøver at sætte sende focus til din knap, et sted hvor fokus bliver flyttet videre efter din kode er eksekveret.

Hvis du fx eksekvere ovenstående kode i din form's Load-event, så vil formen modtage fokus når den bliver vist, og dermed mister din knap fokus.
Avatar billede rookie44 Juniormester
27. september 2008 - 16:16 #2
Private Sub btnStart_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnStart.Click
        'Her skal indsættes ny connection string

        'STRART*********Smart Client data
        If myconnection = "" Then
            'Der er ikke valgt nogen placering af data
            MsgBox("Du har ikke valgt database.")
            'NoDedault()
            Me.btnFindDatabase.SetFocus()

        End If

Jeg får fejlen:
SetFocus' is not a member of 'System.Windows.Forms.Button'.
Avatar billede rookie44 Juniormester
27. september 2008 - 16:18 #3
Jeg har dog klaret problemet i første omgang ved at enable btnFindDatabase, hvis myconnection = ""
Avatar billede qua Nybegynder
27. september 2008 - 20:49 #4
Du har fat i den forkerte funktion. Du skal kalde [button].Focus() og ikke .SetFocus(). Præcis som du gjorde det i din første post.
Avatar billede rookie44 Juniormester
28. september 2008 - 11:23 #5
OK, den virker. Jeg havde indlagt åbne af anden form efter End if
Der skulle selvfølgelig have været en Else hvor den var placeret.
Du får point