Avatar billede hlt Juniormester
03. september 2008 - 17:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tomt felt i database

Hej
jeg sidder med et lille problem, som jeg håber nogen kan løse.
Jeg får en fejl når jeg forsøger at læse en værdi fra en database, og der ikke er noget i feltet. Jeg har forsøgt mig med alle mulige ting, men intet virker. Senest har jeg forsøgt mig med nedenstående kode:
-----
While dr.Read()
If Not DBNull.Value.Equals(CInt(dr.GetInt32(dr.GetOrdinal("antal")))) Then
  maxInvoice = Convert.IsDBNull(CInt(dr.GetInt32(dr.GetOrdinal("antal"))))
Else
  maxInvoice = 0
End If
End While
-----
Det ser ud som om alle andre kan få det til at virke, så jeg undrer mig over hvad det er jeg gør galt.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2008 - 17:30 #1
proev:

If Not dr.IsDBNull(dr.GetOrdinal("antal")) Then
  maxInvoice = dr.GetInt32(dr.GetOrdinal("antal"))
Else
  maxInvoice = 0
End If
Avatar billede hlt Juniormester
03. september 2008 - 19:29 #2
Arrgghh, det er så nok næsten det eneste jeg ikke har prøvet. ;-)
Men det virkede, så smid et svar så får du point.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2008 - 19:49 #3
kommer her