Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
03. september 2008 - 13:25 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

window.open

Hejsa.

Jeg åbner en pdf i et nyt vindue vha. window.open, og det virker fint. Jeg er dog i en situation hvor jeg gerne vil have slettet
den pågældende pdf såsnart den er loadet af klienten (dont ask :).
Umiddelbart efter kaldet til window open, kalder jeg derfor en javametode på serveren der sletter filen.

Jeg har prøvet med en relativt stor pdf (4,1mb) og det virker fint på vores hurtige interne net. Men jeg er lidt nervøs for hvad der sker med en rigtig stor fil, eller hvis klienten er lang tid om at downloade filen.

Jeg går ud fra at window.open retunerer med det samme, og før filen er downloadet.

Håber det giver mening, og at nogen kan give mig lidt input, fx om:

-window.open potentielt returnerer FØR filen reelt er åbnet
-man kan få fat på vinduet igen og spørge om det er "klart"

Mvh og på forhånd tak

Mathias
Avatar billede fennec Nybegynder
03. september 2008 - 14:55 #1
Vil mene du skal over i noget streaming i stedet.
Hvilket sprog bruger du server side (php, asp...)
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
03. september 2008 - 15:04 #2
Tak for svaret.
Jeg bruger Java vha. Spring serverside.

Som jeg formodede, opstår der problemer, når filen er meget stor.
Det ser ud som om at serveren simpelthen ikke har rettighed til at slette filen mens den downloades af klienten. Kan det passe? Det løser på den anden side mit problem med at jeg frygtede at komme til at slette en fil imens en klient downloadede.
Avatar billede fennec Nybegynder
03. september 2008 - 15:23 #3
Ja, filen kan ikke slettes så længe den downloades.

Jeg kender desværre ikke til Java, så jeg ved ikke hvordan der streames der. Men teknikken er at filen sendes bit for bit fra serveren, og når den engang er færdig kan du slette filen. Prøv at spørge i Java kategorien i stedet.
Avatar billede roenving Novice
05. september 2008 - 03:28 #4
window.open returnerer, når browseren har modtaget kaldet, og er altså helt uahængig af, om vinduet er færdigt, startinitialiseret eller whatever ...

-- i din situation tror jeg ikke, man kan teste på, om vinduet er færdigt, da selve vinduet vil være færdigt lang tid før indholdet er det ...

-- til gengæld bør du kunne lave en procedure, der tester om pdf-filen er frigivet og så sletter den, når den er, men som fennec skriver er det et java-spørgsmål !-)
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
23. september 2008 - 12:59 #5
Jeg lukker den her, idet jeg er gået igang med nye opgaver. Input hjalp mig, så hvis i begge giver mig et svar får i point! tak :)
Avatar billede fennec Nybegynder
23. september 2008 - 13:25 #6
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede roenving Novice
23. september 2008 - 16:32 #7
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
24. september 2008 - 06:08 #8
-- og tak for point ;~}