Avatar billede andsvel Nybegynder
02. september 2008 - 14:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

submit form ved ændring

Hejsa, jeg ved ikke lige om spørgsmålet er placeret korrekt (beklager hvis ikke)

Jeg ville høre om der var en simpel måde at ændre en normal <form></form> med en submit knap til en form der submit'er ved en ændring.

Dvs. min form består udelukkende af checkboxe,
<input name=\"blabla\" type=\"checkbox\" value=\"1\"> eller <input name=\"blabla\" type=\"checkbox\" value=\"0\"> hvis værdien i databasen er 1.

og ved at sætte et hak i en af checkbox'ne submit'er formen til min mysql kode. (mysql_query("UPDATE blablabla SET...)

doable?
Avatar billede w13 Novice
03. september 2008 - 09:57 #1
Så skal du sætte onchange="this.form.submit()" på alle dine formelementer. Siden vil selvfølgelig blive indlæst igen, når formen submittes.
Avatar billede andsvel Nybegynder
03. september 2008 - 12:02 #2
hvordan får jeg den til at udføre min if så?

if(isset($_POST['checkmark'])) { mysqlblabla....}

den skal bare gøre det ved en ændring :-?
Avatar billede w13 Novice
03. september 2008 - 14:54 #3
Ja, det er jo PHP, og det køres kun, når siden loades.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du vil.
Du må vel sætte den ind i det, der køres, når siden er blevet submittet.