Avatar billede skillzor Nybegynder
02. september 2008 - 13:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sqldataadapter update

Hej eksperter,

Jeg har et problem når jeg prøver at opdatere nogle ændringer i et dataset, jeg får en fejl hvor den siger at den kræver en gyldig update kommando, men jeg ved ikke helt hvordan man skal specificere den.
Håber i kan hjælpe, jeg ved at værdierne bliver hentet, og de nye værdier bliver sat i løkken, så det er kun når den skal opdatere der er et problem.
Her er koden:

Kurs[] aktier = HentAktieKurser();

                con = DbConnection.GetInstance;

                SqlCommand cmd = new SqlCommand("SELECT Navn,Kurs FROM Aktie", con);

                con.Open();

                SqlDataAdapter adapter = new SqlDataAdapter(cmd);
                DataSet ds = new DataSet();
                adapter.Fill(ds);

                DataTable dt = ds.Tables[0];

                    for (int i = 0; i < dt.Rows.Count; i++)
                    {
                        for (int j = 0; j < aktier.Length; j++)
                        {
                            if (aktier[j].navn.Equals(dt.Rows[0][i]))
                            {
                                dt.Rows[0][i+1] = aktier[j].vaerdi;
                            }

                adapter.Update(ds);
Avatar billede aaberg Nybegynder
02. september 2008 - 13:31 #1
prøv:

Kurs[] aktier = HentAktieKurser();

                con = DbConnection.GetInstance;

                SqlCommand cmd = new SqlCommand("SELECT Navn,Kurs FROM Aktie", con);

                con.Open();

                SqlDataAdapter adapter = new SqlDataAdapter(cmd);
                SqlCommandBuilder builder = new SqlCommandBuilder(adapter);

                DataSet ds = new DataSet();
                adapter.Fill(ds);

                DataTable dt = ds.Tables[0];

                    for (int i = 0; i < dt.Rows.Count; i++)
                    {
                        for (int j = 0; j < aktier.Length; j++)
                        {
                            if (aktier[j].navn.Equals(dt.Rows[0][i]))
                            {
                                dt.Rows[0][i+1] = aktier[j].vaerdi;
                            }

                builder.GetUpdateCommand();

                adapter.Update(ds, "Aktie");
Avatar billede skillzor Nybegynder
03. september 2008 - 09:32 #2
Jeg har prøvet det du skrev Aaberg, og den er kommet lidt videre. Nu skriver den at "Update kan ikke finde TableMapping['Aktie'] eller DataTable 'Aktie'
Hvad skal jeg gøre for at løse det?
Avatar billede aaberg Nybegynder
03. september 2008 - 10:14 #3
Bare fjern "Aktie" fra den sidste linje, se om det hjælper. Så den kommer til at se sådan ud:

adapter.Update(ds);
Avatar billede skillzor Nybegynder
03. september 2008 - 12:44 #4
Det fungerer nu.
Mange tak for hjælpen aaberg, du må gerne ligge et svar :)
Avatar billede aaberg Nybegynder
03. september 2008 - 13:30 #5
svar :-)