Avatar billede nolleren Nybegynder
02. september 2008 - 13:16 Der er 2 kommentarer

Problemer med kommunikation mellem XML og JavaScript!

Hey Experten. Jeg har mange gange før prøvet at skulle gå igang med noget AJAX men hver eneste gang har jeg fejlet pga. JavaScripts manglende forklaring på hvordan man egentligt navigerer i XML.

Jeg har stor erfaring med at arbejde med det i ActionScript og det burde derfor heller ikke være det store problem i JS.

I AS kan man enkelt og hurtigt trace hvilken node man er i men i JS kommer der i Alert boksen fx. kun [object XMLObject].

Jeg har heller ikke kunnet lykkes med det med document.write som heller ikke tillader at skrive hele xml'en ud.

Her er et link til siden:
http://www.theportfolio.dk/projects/todo/list.htm

Ting som jeg synes er meget mystisk er at den også fortæller mig at childNodes[0] er undefined da man tydeligt kan se at den indeholder childnodes her:

http://www.theportfolio.dk/projects/todo/php/list_init.php

Håber ikke det er alt for kringlet! Synes bare det er pisse svært at finde ud af hvordan det virker i Jscript og virker for mig utroligt bøvlet når jeg har set hvor let det er i AS ..
Avatar billede olebole Juniormester
07. september 2008 - 18:05 #1
<ole>

Du får kun problemer ud af at have flere elementer med samme ID - ovenikøbet med samme nodeName.

Dernæst skal et XML-dokument serves som XML, så du bør aller øverst sætte en header med PHP:
    header("Content-Type: text/xml");

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
07. september 2008 - 18:07 #2
- og der er i øvrigt ikke forskel på JavaScript's, JScript's eller ActionScript's måde at tilgå XML på. Den øvelse handler nemlig slet ikke om scriptsprogene, men om XML-DOM'en  ;o)