Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
01. september 2008 - 15:47 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Trykknap med repeat.

Jeg har en fingertouch applikation.

I denne er en trackbar (0 til 32) til at stille volume, hvis man har en mus. Hvis man bruger finger bruges en knap til [-vol] og en til [+vol].

Hvis volumen skal gå op automatisk så længe knappen holdes nede (repeate), hvordan søren kunne det laves. Trackbaren skal følge med op og ned.

Er det svært at forstå.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. september 2008 - 16:20 #1
Hvilken event smides når du trykker på skærmen og det aktiveres på vol+/- ?
Er det som mouse eller en key ?
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
01. september 2008 - 22:48 #2
Som at klikke med en mus på en knap eller hvis det er nemmere på en picturebox.

Touchscreens simulererbare en mus.

MVH
Avatar billede j3ppah Novice
02. september 2008 - 10:47 #3
Dyu laver vel bare en while sætning der siger, While (button) er nede, skal vol++; eller vol--; alt efter om det er den ene eller anden ?Du a
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. september 2008 - 11:39 #4
Hvad så med event'en MouseDown og laver en timer, som stille og roligt rykker op eller ned.
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
02. september 2008 - 13:22 #5
Jeg fandt selv løsningen i morges. jakobdo er så tæt på min egen løsning så du kan få halvdelen (jeg er en fedterøv).
Timer1 er sat til 100 ms.

    Boolean volUp = false;
    Boolean volDown = false;
    Int32 volume = 10;

    private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
    {
      if (volDown)
        if (volume > 0)
          volume -= 1;
      if (volUp)
        if (volume < 32)
          volume += 1;
      if (volDown || volUp)
        trackBar1.Value = volume;
    }

    private void buttonNed_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e)
    {
      volDown = true;
    }

    private void buttonNed_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e)
    {
      volDown = false;
    }

    private void buttonUp_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e)
    {
      volUp = false;
    }

    private void buttonUp_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e)
    {
      volUp = true;
    }

    private void trackBar1_Scroll(object sender, EventArgs e)
    {
      volume = trackBar1.Value;
    }
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. september 2008 - 13:47 #6
Svar! :o)
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. september 2008 - 14:11 #7
Takker for point.