Avatar billede nebelong Nybegynder
31. august 2008 - 13:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lidt små "problemer" med MacBook.

Jeg har lige fundet MacBook og elsker den allerede! Da jeg ikke har helt styr på Mac har jeg nogle spørgsmål.

Blandt andet er jeg kommet til at navngive MacBook for noget som jeg egentlig ikke vil have den skal hedde. Er der en mulighed for at ændre dette?

Herudover har jeg lidt problemer med at få mine foretrukne internetsider over på PC'en. Jeg kan sagtens overføre dem, men når jeg så forsøger at åbne en side så sker der ingenting! Nogen der ved hvordan man kommer omkring dette?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
31. august 2008 - 17:21 #1
> Blandt andet er jeg kommet til at navngive MacBook for noget som jeg egentlig ikke vil have den skal hedde. Er der en mulighed for at ændre dette?
Du kan ændre navnet i æble-menu -> Systemindstillinger -> Deling

>men når jeg så forsøger at åbne en side så sker der ingenting!
Sker der ingenting på PCen? Kan du tilgå andre sider?
Avatar billede nebelong Nybegynder
03. september 2008 - 13:58 #2
Jeg fandt ud af det med foretrukne. Jeg har forsøgt at ændre navnet som du skrev, men det har ikke hjulpet. Bedste måde jeg kan forklare det på er at når jeg trykker på finder, så navnet oppe på bjælken har mit fornavn og efternavn sammentrukket.
Avatar billede egonspock Seniormester
04. september 2008 - 00:29 #3
Dit problem består i at du har navngivet dit "shortname" på den måde, du fik foreslået det fra starten og det er desværre ikke en helt simpel operation at ændre, hvis du ikke umiddelbart kan begynde helt forfra. Hvis du har mod på at kaste dig ud i det projekt, det er at ændre det - og sværere er det nu heller ikke - så er der her en artikel i det amerikanske Macworld, der beskriver proceduren: http://www.macworld.com/article/132693/2008/03/changeshortusername.html
Vær sikker på at læse det hele igennem inden du finder på noget, eller tag kontakt til en Mac-brugergruppe om de ikke har nogen, der kan hjælpe, hvis du er usikker på det:http://www.apple.com/dk/usergroups/finder.html
Avatar billede papadakis Nybegynder
04. september 2008 - 00:35 #4
Kan du ikke bare gå ind i systemindstillinger og vælge "konti" og ændre navnet herfra ?
Avatar billede nebelong Nybegynder
10. december 2008 - 14:38 #5
LUK - jeg rebootede ikke, så jeg fik ikke ordnet det.