Avatar billede aecp Nybegynder
31. august 2008 - 11:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til iframe

Hej :)

Jeg leder efter en kode, så når jeg trykker på mit interne link på min hjemmeside, så har jeg designet fra min side, men så åbnes der et vindue i/på min hjemmeside.

Nogen der kan hjælpe med sådan en fin kode? :)

Anders Pedersen
Avatar billede w13 Novice
31. august 2008 - 11:34 #1
Tilføj:

<iframe name="iframe1" src="standardside.htm" style="width:100%;height:500px;border-width:0"></iframe>

der hvor indholdet skal vises. Bemærk at jeg har sat src til standardside.htm - det vil sige, at lige nu vises standardside.htm allerførst.

Så kan du lægge target="frame1" på dine links for at åbne dem i IFramet.
Avatar billede aecp Nybegynder
31. august 2008 - 11:44 #2
<iframe name="iframe1" src="http://www.infosport.dk/cgi-bin/MMS.dbtu/ratingliste.hms?fb=DBTU&ss=1&un=*&ko=-1&al=*&kl=*&klub=60849&person=" style="width:100%;height:500px;border-width:0"></iframe>

Dvs sådan ??
Avatar billede aecp Nybegynder
31. august 2008 - 11:46 #3
Jeg synes ikke lige at kunne få det til at virke?

Jeg har gjort sådan her:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
        "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html lang="da">
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

    <title>Bordtennisklubben KVIK Næstved</title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" media="screen">

    <meta name="keywords" content="Bordtennis, næstved, idræt, sport, KVIK, KVIK Næstved, 4700">

    <link rel="shortcut icon" href="favico.ico">

</head>

<body>
<div id="banner">

    <center>
    <h1>Test</h1>
    </center>

</div>

<div id="container">
<div id="container2">
<div id="menu">

    <?php include "menuside.php"; ?>

</div>

    <div id="nyhedsboks">
        <h3>Hold Oversigt</h3>
        <p>
    <?php include "kvikhold.html"; ?>
        </p>
<?php include "besogstaller.html"; ?>
    </div>

    <div id="side">

    <br>
<iframe name="iframe1" src="http://www.infosport.dk/cgi-bin/MMS.dbtu/ratingliste.hms?fb=DBTU&ss=1&un=*&ko=-1&al=*&kl=*&klub=60849&person=" style="width:100%;height:500px;border-width:0"></iframe>

    </div>
    <div id="cleardiv"></div>

</div>
<div id="fod">
    <center>
    <?php include "copyright.html"; ?>
    </center>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede w13 Novice
31. august 2008 - 11:48 #4
Hvad er det, der ikke virker ved den kode? Du har jo heller ingen links i det, du viser.

Ligger din side på http://www.infosport.dk ? For så skal du jo ikke skrive det ind i adressen, så tror den bare, det er et andet domæne. Ret IFramet til:

<iframe name="iframe1" src="/cgi-bin/MMS.dbtu/ratingliste.hms?fb=DBTU&ss=1&un=*&ko=-1&al=*&kl=*&klub=60849&person=" style="width:100%;height:500px;border-width:0"></iframe>
Avatar billede w13 Novice
31. august 2008 - 11:51 #5
InfoSport.dk har i øvrigt gjort sådan med JavaScript, at når den bliver vist i et IFrame, så åbner den også siden i et nyt vindue.
Avatar billede aecp Nybegynder
31. august 2008 - 11:52 #6
Nej okey. Det fjernede jeg så.

Men nu kommer den og siger dette:
http://www.kviknaestvedbtk.dk/test.php
Avatar billede w13 Novice
31. august 2008 - 12:00 #7
Ok, men du skal læse, hvad jeg skriver. =) Det var kun, hvis infosport.dk var din hjemmeside. Så ret bare tilbage.
Avatar billede w13 Novice
31. august 2008 - 12:00 #8
Når du har rettet tilbage, så sig til, så ser jeg din side igen. Hvad er så fejlen?
Avatar billede aecp Nybegynder
31. august 2008 - 12:03 #9
Når :) Men nu er problemet, at den åbner selve siden? Den skulle åbne det i min side.
hvis du forstår?
Avatar billede w13 Novice
31. august 2008 - 12:13 #10
Jep, og det skyldes jo, at InfoSport.dk har sikret sig mod at blive åbnet i IFrames, så når du prøver det, åbnes selve siden, som du selv siger.

Det er der ikke noget at gøre ved - de vil åbenbart ikke åbnes i IFrames.
Avatar billede aecp Nybegynder
31. august 2008 - 12:17 #11
når okey:)
Avatar billede w13 Novice
31. august 2008 - 12:18 #12
Så du må nok prøve med en anden side i stedet. Hvorfor skal du også vise deres site inde i dit? Prøv med dine egne sider i stedet, det er lettere at arbejde med.
Avatar billede ssv Nybegynder
31. august 2008 - 17:52 #13
>> w13, der jo nok for include sportsresultater på siden ;-)
Avatar billede w13 Novice
31. august 2008 - 18:27 #14
Det kunne tænkes ja. =) Bare ærgerligt, de forhindrer det.
Avatar billede aecp Nybegynder
31. august 2008 - 18:46 #15
Men ja:) Det var det nemlig. Men er der så ikke noget at gøre ved.
Avatar billede ssv Nybegynder
01. september 2008 - 11:38 #16
>> Husk at lukke tråden igen aecp. Hvis du mener w13 har givet dig svar på dit spørgsmål, så tryk på navnet i boksen til venstre og tryk så Acceptér. Så lukkes tråden og pointene gives :-)