Avatar billede tallens Nybegynder
29. august 2008 - 09:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MSSQL + Infopath + connection problem

Heysa folkens.

Jeg er støt på et problem som jeg vil høre om der er nogen af jer herinde som måske kan svare på, evt give en løsning til.

Jeg har nogle Infopath (2003) forms med noget standard VB script forbinder til en database, - dette er i sig selv ikke noget problem - med MSSQL2003.

Men så snart jeg prøve at connect op imod en MSSQL2005 går det helt galt. - dette skyldes så vidt jeg kan se, måden at håndtere såkaldte "instance"-servere - MSSQL2005.

Jeg lavede et kald mod databasen fra et ASP script for at se om det blot var Infopath som var problemet, men her får jeg også fejl.

Bruger de connection strings fundet her.
http://www.connectionstrings.com/?carrier=sqlserver

Connection String brugt:
Driver={SQL Server};Server=MSSQLSRV\SQLINSTANCE;Database=DBDATA;Trusted_Connection=True;

- det må givet-vis være jeg, som har misforstået hvordan man lave et kald opmod sådan en database? - men hvordan skal en connection string så se ud?

Fejlen jeg får ved ASP er:
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][DBDATA]SQL Server does not exist or access denied..

Jeg har tjekket mine adgange og selv med alle døre åbene er der ikke noget signal igennem.

Nogen som har en løsning/ide om hvor jeg gør det forkert? (muligvis forkerte forum men jeg må prøve et sted)

og ja det er samme fejl jeg får i infopath...- det var blot nemmere at genskabe spørgsmålet her.

pft./ T
Avatar billede tallens Nybegynder
29. august 2008 - 09:53 #1
...Og ja jqg har tjekket om databasen findes, jeg kan dog ikke connect via "Enterprise Manager" fra MSSQL2003. - jeg skal bruge deres Express version for at kunne komme på, igen grundet mangle på "instance" understøttelse.

Det er et små frustrende situation, håber i kan hjælpe.
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. august 2008 - 10:50 #2
De har lavet lidt om på hvordan din connectionstring skal se ud fra SQL server 2000 til SQL Server 2005.

Prøv:
Driver={SQL Native Client};Server=myServerAddress;Database=myDataBase;Trusted_Connection=yes;

Se om det gør nogen forskel. Ellers se under på SQL Server 2005 punktet på ConnectionStrings.com
http://connectionstrings.com/?carrier=sqlserver2005
Avatar billede tallens Nybegynder
29. august 2008 - 12:29 #3
ahmen frm'satan... du har jo ret Aaberg *suk* hvor træt må man være, tak for at dunke mig lidt i knolden her på en fredag.

Nu hvor det virker, må jeg hellere tage hjem.

Lav lige et svar og så får du lidt pts. her :)

//T
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. august 2008 - 12:40 #4
svar.

Og god weekend ;-)
Avatar billede tallens Nybegynder
29. august 2008 - 12:46 #5
I lige måde  :D