Avatar billede b_ball Nybegynder
28. august 2008 - 15:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med SIFr

Hej Eksperten
Jeg sidder og er i gang med at integrere SIFR i et design (version 2.0.6).

Mit problem er at SIFr adoptere textfarven fra baggrundsfarven og ignorere total den tekst farve jeg har sat.

Har du en ide om hvad dette kan skyldes?
Avatar billede ssv Nybegynder
28. august 2008 - 15:54 #1
Du kan lave en ",'.sIFR-root {color: #farve;}'" i din sifr-config.js - ellers har jeg haft samme problem med at indsætte sIFR tekst i fx en omkransende div.
Avatar billede b_ball Nybegynder
28. august 2008 - 16:10 #2
Og hvad så når jeg i hver af mine h1, h2 og h3 har forskellige baggrundsfarver :D
Avatar billede b_ball Nybegynder
28. august 2008 - 16:13 #3
Mente ikke baggrundsfarve, men tekstfarver :D
Avatar billede b_ball Nybegynder
28. august 2008 - 16:18 #4
Tror sku måske jeg fik det til at spille... !
Avatar billede ssv Nybegynder
28. august 2008 - 16:21 #5
Du har i din sifr-config.js sikkert nogle forskellige replaces - her i blandt h1, h2, h3, right?

Fx:
sIFR.replace(navnpåreplace, {
selector: 'h1', wmode:'transparent', css: ['.sIFR-root { color: #ffffff; }','a { text-decoration: none; color: #ffffff; }','a:link { color: #ffffff; }','a:hover { color: #ffffff; }']
});

sIFR.replace(navnpåreplace, {
selector: 'h2', wmode:'transparent', css: ['.sIFR-root { color: #ff0000; }','a { text-decoration: none; color: #ff0000; }','a:link { color: #ff0000; }','a:hover { color: #ff0000; }']
});
Avatar billede b_ball Nybegynder
28. august 2008 - 16:35 #6
Har fået det løst:D

Så du smider bare et svar så får du points:D

Ved du hvordan man får ÆØÅ til at virke i ens font? (de ligger i fonten, dog virker de ikke når jeg eksportere swf filen)
Avatar billede ssv Nybegynder
28. august 2008 - 16:42 #7
Ja, åbn sifr.fla, dobbeltklik på laget så du kan se teksten, marker den og tryk på "Embed" knappen i Properties-linjen. Markér så Uppercase, Lowercase, Numerals og Punctation - det er i hvert fald dem jeg har brugt. Tryk "OK" og eksportér den nye swf-fil :-)
Avatar billede b_ball Nybegynder
28. august 2008 - 16:51 #8
Jeg kigger på det tak!
Avatar billede ssv Nybegynder
28. august 2008 - 16:56 #9
Np. Og tak for point :-)
Avatar billede b_ball Nybegynder
28. august 2008 - 17:10 #10
Har du mulighed for at komme på skype, har et spørgsmål som ikke skal ud i forummet..
Avatar billede ssv Nybegynder
28. august 2008 - 17:52 #11
Jeg bruger ikke Skype, men du kan skrive til mig privat på: simon@onlinegroup.dk.
Og nu ved jeg ikke om det er imod Exp's regler, men okay, vi tager chancen :-)
Avatar billede roenving Novice
29. august 2008 - 18:15 #12
Der er ikke noget i Ekspertens regler, der forbyder privat kontakt, men der kan ikke tildeles point for problemer løst på den måde !-)
Avatar billede ssv Nybegynder
01. september 2008 - 11:25 #13
Well, okay. Men opgaven blev så også løst her :-)
Avatar billede zombien Juniormester
27. august 2009 - 09:43 #14
Okay, jeg er imponeret over æ ø å virker med det embed, for jeg kan da ikke få det til at virke, men er det fordi jeg benytter sirf lite??? har har husket at embed de forskellige tegn i flashen men den viser dem stadigvæk ikke