Avatar billede jih Nybegynder
28. august 2008 - 14:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift skrifttype og -størrelse

Hej,

Jeg har forskellige kolonner hvor jeg skal copy/paste nogle timestamps ind. Men når jeg gør det, bliver skriften og størrelsen ændret (formateringen bliver kopieret med). Det skal de ikke gøre!

Jeg tænkte at sætte noget betinger formatering ind, sådan at hvis feltene ikke var tomme, skulle skriften blive sat til Arial og størrelsen til 10. Men jeg kan ikke skifte nogle af disse under betinget formatering?

Er der en anden måde at gøre det på? Jeg vil helst undgå at det bliver gjort i VBA, men hvis det er den eneste mulighed, må det jo blive det. Nogen der kan hjælpe mig med dette?

// jih
Avatar billede nemlig Professor
28. august 2008 - 14:15 #1
Ja - I menuen "Rediger" finder du et punkt, der hedder "Indsæt speciel".....

Når du har kopieret den eller de celler, du vil kopiere, anvender du "Indsæt Speciel..." og her kan du styre, om du kun vil kopiere "formler" eller fx. "værdier.".
Avatar billede jih Nybegynder
28. august 2008 - 15:07 #2
ja, jeg leder efter en mere permanent løsning, så jeg ikke behøver at gå ind i menuen hver gang jeg skal sætte ind. Det kan blive lidt træls efter 500 gange at skulle gøre det på den måde hver gang.
Avatar billede liebmann Nybegynder
29. august 2008 - 23:17 #3
VBA er ikke altid svært !
Du kan indspille en makro ved at "vise" computeren, hvad du vil have den til at gøre, og derefter knytte makroen til en knap i arket.
Aktuelt kræver den lette løsning, at du altid henter samme sted/er og indsætter samme sted/er i arket.  Ellers bliver det sværere.
Avatar billede jih Nybegynder
01. september 2008 - 09:30 #4
jeg henter fra et andet program og sætter altid ind i samme kolonne(r)..

jeg kopierer timestamp fra et program og sætter ind i kolonnerne: G, I, K, M og O

som sagt, kan det godt laves i VBA, men _helst_ ikke.. udelukker ikke helt muligheden.. :-)
Er det ellers muligt at hvis jeg indspiller en makro, at den gør det automatisk? eller må jeg afspille den selv hver gang? Fordi så kunne jeg vist lige så godt bare skifte skrifttype og -størrelse manuelt..
Avatar billede jih Nybegynder
01. september 2008 - 09:35 #5
ah fedt, jeg indspillede en makro, og derfra kan jeg redigere koden til at den gør det automatisk.. :-)

Liebmann, hvis du smider et svar, så får du dine points.. :-)
Avatar billede liebmann Nybegynder
01. september 2008 - 19:50 #6
et svar :-)