Avatar billede zombien Juniormester
28. august 2008 - 13:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP og chili soft upload

Hejsa allesammen

Ja, så har jeg problemer igen :S
og jeg kan ikke lige umiddelbart se hvor problemet ligger
min kode ser sådan her ud

<!---- Kode Start ---->
response.write "<table cellpadding='0' cellspacing='0' width='100%'>"

response.write "<form method='post' action='?sideid=rediger_bruger&kate=profilbillede&action=upload' enctype='multipart/form-data'>"

if action = "upload" then
on error resume next

Response.Expires = 0
Set fbase = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")
fbase.AllowOverwrite = False
fbase.FormData("file")
fbase.SizeLimit = 500
fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/files/profilpic/") & fbase.FormData("file"))

session("thumbnail") = fbase.SourceFileName & "." & fbase.SourceFileExtension

if err.number <> 0 then
response.write "<tr>"
response.write "<td colspan='3' class='warning' align='left'>"
response.write "- Kunne ikke uploade billedet"
response.write "</td>"
response.write "</tr>"

response.write "<tr>"
response.write "<td colspan='3' height='10px'> </td>"
response.write "</tr>"
else
conn.execute("update brugere set profilpic = '"&fbase.FormData("file")&"' where id = '"&session("uid")&"'")

response.redirect("?sideid=rediger_bruger&kate=profilbillede")
end if

response.write "<tr>"
response.write "<td class='brodtext'>Billede: </td>"
response.write "<td width='15px'> </td>"
response.write "<td> <input type='file' name='file'> </td>"
response.write "</tr>"

response.write "<tr>"
response.write "<td colspan='3' height='5px'> </td>"
response.write "</tr>"

response.write "<tr>"
response.write "<td colspan='3'> <input type='submit' value='Upload Spillet'> </td>"
response.write "</tr>"

response.write "</form>"

response.write "</table>"
end if
<!---- Kode slut ---->

Skal siges, det er første gang jeg arbejder med dette upload komponent, men bliver så også tvunget til det, da min udbyder ikke har andet at tilbyde :(

første ting er, den simpelthen ikke vil uploade filen!!!

og hvis jeg endelig får den til at uploade hvilket den med glæde gør hvis jeg fjerner if err.number <> 0 then, MEN så kalder den filen profilpicD:billeder/migselv/migselv_small.jpg.jpg

er der ingen måde i dette komponent bare at fange selve fil navnet uden hele stien?

og når den så får uploadet, jamen så smider den bare filen ind i mappen Files og skulle gerne mene jeg har henvist til den skal smide dem i Files/profilpic

nogle kloge mennesker derude som har lidt mere forstand på dette komponent end jeg har??? for så håber jeg i vil hjælpe mig
Avatar billede fennec Nybegynder
28. august 2008 - 14:12 #1
Indrømmer at jeg aldrig har brugt ChiliASP (eller dertilhørende komponenter), men det ser ud som om du skal have fat i SourceFileName attributten:
http://docs.sun.com/source/817-2514-10/Ch13_SpicePack83.html

noget i denne stil:
fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/files/profilpic/") & fbase.SourceFileName(false))
Avatar billede zombien Juniormester
28. august 2008 - 14:28 #2
ahh fennec, det var dæme dejligt :) nu fanger den kun filnavnet
Avatar billede fennec Nybegynder
28. august 2008 - 14:38 #3
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede zombien Juniormester
28. august 2008 - 14:45 #4
hehe kan du så fortælle mig hvorfor den ikke smider filerne i den korrekte mappe???

fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/files/profilpic/") &fbase.SourceFileName(false))

der smider den filerne i Files og bare skriver profilpicfilnavn.jpg
Avatar billede fennec Nybegynder
28. august 2008 - 15:00 #5
Sikkert fordi mapPath kun returnere "c:/mappe/mappe/files/profilpic". Altså uden den sidste "/". Ændre det til:

fbase.SaveToFile(Server.mapPath("/files/profilpic") &"/"& &fbase.SourceFileName(false))
Avatar billede zombien Juniormester
28. august 2008 - 15:09 #6
så skulle den være i vinkel