Avatar billede prays Nybegynder
28. august 2008 - 11:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kalde javascript i div-tag - med php

Hej eksperter!

Jeg er igang med at lave en side i PHP, men har valgt javascript til at vise eventuelle fejl beskeder. Det virker helt fint i Firefox, men igen virker det ikke i IE.

http://waw.dk/beta/ <- Siden kan ses der, prøv blot at trykke på submit knapperne.

Jeg har rodet lidt rundt med det, og har fundet ud af at det er javascripten den er gal med. Når den submitter en form, tjekker PHP om felterne er udfyldt osv, og hvis de ikke er, så udskriver den følgende inde i et div-tag:

<script language=\"JavaScript\">
showDialog('Fejl','Fejl-besked','error',2);
</script>

I IE får jeg forresten en besked om at siden er forældet.
Skal jeg kalde javascripten på en anden måde, og hvis ja, hvordan?

På forhånd tak!
Avatar billede w13 Novice
28. august 2008 - 11:59 #1
Man bruger i dag:
<script type=\"text/JavaScript\">

men det burde ikke give problemer.
Avatar billede prays Nybegynder
28. august 2008 - 12:10 #2
Jeg tror muligvis du har fat i noget.. Jeg har ændret det til "text/JavaScript", nu kommer der ingen fejl i IE, men fejlboxen bliver heller ikke vist.
Avatar billede prays Nybegynder
28. august 2008 - 19:27 #3
Har fundet en løsning med onload i body-tagget.
Lukker.