28. august 2008 - 11:09 Der er 3 kommentarer

Uønsket submit af form ved refresh/reload i browseren

Jeg har en webside med en brugeraftale, som brugerne skal acceptere eller afvise. Der er tre knapper: Godkend, Afvis og Udskriv. Problemet er, at ved refresh eller reload i browseren, så godkendes aftalen og den hopper videre til en menu, hvor browseren bare bør genindlæse den samme webside.

Der er tre forms, en til hver af de tre knapper. Alle forms har method="POST" og autocomplete="OFF".

Knapperne ser sådan ud:

<input type="submit" name="Fortsæt" value="Godkend">
<input type="submit" name="Afvis" value="Afvis">
<input type="button" name="Print" value="Udskriv" onclick="java script:window.print();">

Browseren må altså lave en submit af den første form, men normalt submittes en form da ikke ved refresh? Jeg kan ikke se noget andet på websiden, der skulle udløse problemet.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2008 - 14:43 #1
det er måske lidt nemmere hvis du laver en test side med kun denne feature, og så sender os adressen.
28. august 2008 - 15:19 #2
Hmm.. Jeg er ikke så meget for at lægge et link til en side på et ufærdigt site  med fortrolige data ud på internettet, og jeg har ikke rigtig noget andet sted at lægge en testside hen. Men jeg gengiver hele HTML-koden herunder og så kan jeg sige at det kører på en Apache Tomcat server på Windows platform. Iøvrigt så får jeg ikke problemet, hvis jeg kigger på filen lokalt på min harddisk. Så genindlæser den bare siden med brugeraftalen.

Her er HTML'en i anonymiseret form (jeg bruger iøvrigt ikke Frontpage, men det har en tidliger udvikler tilsyneladende gjort):
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta name="Generator" content="Microsoft FrontPage 5.0" />
<title>Brugeraftale</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style1.css" />
<style type="text/css">
@media print{
  .buts {display:none;}
}
.he1 {font-size: 13px;font-weight:bold;}
.he2 {font-size: 13px;font-weight:bold;}
.he3 {font-size: 11px;}

</style>
</head>
<body>

<div id="header"></div>

<div id="content">
<div id="menu">Brugeraftale til XXX</div>
<div class="padding">
/(ERRORCP)
<div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;font-size: 15px;font-weight:bold">Det forudsættes at hver enkelt bruger accepterer...</div>
<!-- <div class="he1"> -->
<br>

1 Generelt<br>
1.1 Denne Brugeraftale gælder alene Kundens brug af XXX tjenester via internettet, benævnt XXX.
Denne Brugeraftale, dens vilkår og betingelser har Kunden accepteret og godkendt ved sin underskrift på brugerfuldmagten. Bruger(e) forpligter sig til at gennemlæse og acceptere Brugeraftalen første gang, der logges på XXX.<br>
<br />
<table style="border:0px;width:200px" class="buts">
<tr>
  <td style="border:0px;">
    <form action="Garanti" name="HE8xF" method="POST" autocomplete="OFF">
      <input type="HIDDEN" name="WSYD_SID" value="/(WSYD_SID)">
      <input type="HIDDEN" name="WSYD_SIGN" value="/(WSYD_SIGN)/(HE8xF)">
      <input type="HIDDEN" name="WSYD_EVENT" value="HE8xF">
      <input type="submit" name="Fortsæt" value="Godkend">
    </form>
  </td>
  <td style="border:0px;">
    <form action="Garanti" name="HE8yF" method="POST" autocomplete="OFF">
      <input type="HIDDEN" name="WSYD_SID" value="/(WSYD_SID)">
      <input type="HIDDEN" name="WSYD_SIGN" value="/(WSYD_SIGN)/(HE8yF)">
      <input type="HIDDEN" name="WSYD_EVENT" value="HE8yF">
      <input type="submit" name="Afvis" value="Afvis">
    </form>
  </td>
  <td style="border:0px;">
    <form>
      <input type="button" name="Print" value="Udskriv" onclick="java script:window.print();">
    </form>
  </td>
</tr>
</table></div></div>
<div id=footer></div>
<div id=contact>XXX</div>
</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2008 - 15:49 #3
jeg kan ikke rigtigt se at der skulle være noget galt.