Avatar billede sas_mart Nybegynder
28. august 2008 - 10:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Redigering af makro

Er der en herinde der kan hjælpe mig med en lille ændring i nedenstående makro. Jeg vil gerne have den til i sidste del at lægge resultatet på et andet ark end det aktive. Kan det lade sig gøre?

Dim rng1 As Range
Dim rng2 As Range
Dim resultat()

Set rng1 = Range("A5:A" & Range("A15").End(xlUp).Row)
Set rng2 = Range("a87:a" & Range("a87").End(xlUp).Row)

ReDim resultat(1 To rng1.Cells.Count * rng2.Cells.Count, 1 To 2)
    For Each c In rng1
        For Each c1 In rng2
            x = x + 1
            resultat(x, 1) = c
            resultat(x, 2) = c1
        Next
Avatar billede sager Nybegynder
28. august 2008 - 10:54 #1
Du kan bruge

Sheets("NavnPåSheet").Range(Range("A1"),Range("B1").Offset(x - 1,0)) = resultat

(måske skal man bruge x og ikke x-1  det må lige testets)
Avatar billede sas_mart Nybegynder
28. august 2008 - 13:56 #2
hvordan vil den fulde kode så se ud? Hvor skal linjen indsættes ?
Avatar billede sager Nybegynder
28. august 2008 - 14:38 #3
Til sidst.. Efter du har indlæst alle værdierne i resultat().

Og efter at have testet ordentligt mener jeg det bedst står på 2 linjer:

Sheets("NavnPåSheet").Activate
Range(Range("A1"),Range("B1").Offset(x - 1, 0)) = resultat