Avatar billede eksperten1 Nybegynder
27. august 2008 - 11:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan REGEXP returne de først 5 hele ord

Jeg er ved at lave et rss feed og ønsker at udtrække de første 5  hele ord fra indlægget skrevet af brugerne.

Kan det lade sig gøre - og er der en venlig sjæl som kan give et eksempel :-)

mvh,
Mark
Avatar billede bba Nybegynder
27. august 2008 - 11:34 #1
Prøv med denne REGEXP !!

($ord1,$ord2,$ord3,$ord4,$ord5,) = ($ditindlaeg) =~ /(\S+)\s+(\S+)\s+(\S+)\s+(\S+)\s+(\S+)/;

Forklaring :
\S matcher non space
\s matcher space

/BBA
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
27. august 2008 - 11:39 #2
øhhh - kan du vise det i et SELECT statement ??
Avatar billede coderdk Praktikant
27. august 2008 - 12:26 #3
Hvorfor gør du det ikke i PHP eller ASP eller hvad du bruger? REGEXP returnerer 0/1...
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
27. august 2008 - 12:51 #4
tjaa - vel egenligt bare fordi at mysql "kan" - så kan den jo lige så godt lave data klar :-)
Avatar billede bba Nybegynder
27. august 2008 - 12:57 #5
Fetch din query med de nødvendige data fra din DB for derefter at behandle dine data med REGEXP som kan benyttes i de fleste scriptsprog.

Det er en linie kode mere og kan simpelt tilpasses frem for en query string.

Hastighedsmæssigt ses ingen forskel.

Du nævner ikke noget om hvorledes du tilgår din DB, Scriptsprog eller andet ??

Vi evt. et eksempel på din MySql string der fungere, så vil det være lettere at hjælpe

/BBA
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
27. august 2008 - 14:00 #6
Jeg henter data fra mysql5 med php5.

Ja men så må jeg jo nok bruge PHP istedet :-)
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
01. september 2008 - 14:59 #7
Jeg endte med at explode resultatet på " " og så skrive de 5 første ord - det virker 99.9%