Avatar billede Slettet bruger
26. august 2008 - 10:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Se mest viste foto fra database

Jeg har en billede database hvor alle mine billeder har et tal efter hvor mange gange de er blevet vist.
Jeg vil gerne lave så folk kan se de meste viste fotos, hvordan kan man lave sådan et udtræk?

Har følgende nu som laver udtrækket af billederne, den skal jeg lige have rettet til. :-)

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM billeder WHERE foto = 3 ORDER BY tid DESC"
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("/fotodb.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1

Nogen der kan hjælpe?

Mvh.
Henrik
Avatar billede w13 Novice
26. august 2008 - 10:33 #1
Du fortæller jo ikke, hvad felterne i din database hedder, så det er lidt svært at lave. Men lad os nu sige, at du havde feltet "antalVisninger", som indeholdt antallet af gange, et billede var blevet vist. Så kunne du bruge:

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("/fotodb.mdb")
strSQL = "SELECT TOP 10 * FROM billeder ORDER BY antalVisninger DESC"
rs.Open strSQL, strDSN, 1

Nu siger du jo heller intet om, hvor mange billeder, der skal vises, så det har jeg sat til 10. (Det styres af "TOP 10"-delen.)
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2008 - 10:49 #2
Ahhh... shit... ja, det var da egentlig ret simpelt. Må stadig være stiv fra weekenden. Havde glemt alt om ORDER BY kunne gøre det.. haha.. :-)

Men mange tak alligevel...
Avatar billede w13 Novice
26. august 2008 - 11:46 #3
:) Husk at acceptere mit svar.
Avatar billede w13 Novice
26. august 2008 - 15:02 #4
Tak for point!