Avatar billede gustavba Nybegynder
25. august 2008 - 15:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Worksheet_change copy cell value from one sheet to another

Jeg er ikke helt nivice indenfor programmering. Alligevel har jeg problemer med hvad der burde være en simpelt macro.

Jeg ønsker macroen akriveret når jeg ændrer værdien i sheet2 celle A19 eller A20.

Macroen skal så kopiere værdien i sheet23 celle DE23 til Sheet22 celle B34.

Jeg har skrevet følgende kode, men får fejlen Object doesn't support this property or method.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

Dim KeyCells As Range

Set KeyCells = Range("A19:A20")

If Not Application.Intersect(KeyCells, Range(Target.Address)) _
  Is Nothing Then
    Sheets(23).Select
    Range("DE23").Copy

    Sheets(22).Activate
    Range("b34").Paste

    End If
End Sub
Avatar billede jih Nybegynder
25. august 2008 - 16:45 #1
hvad med:

If Not Application.Intersect(KeyCells, Range(Target.Address)) _
Is Nothing Then
    Sheets(22).Activate
    ThisWorkbook.Sheets(22).Range("B34") = ThisWorkbook.Sheets(23).Range("DE23")
End If

?
Avatar billede kabbak Professor
25. august 2008 - 18:03 #2
jih > du skal lige have fjernet "Sheets(22).Activate" , hvis det ikke er siden med koden får du fejl.

så den ser sådan ud

If Not Application.Intersect(KeyCells, Range(Target.Address)) _
Is Nothing Then

    ThisWorkbook.Sheets(22).Range("B34") = ThisWorkbook.Sheets(23).Range("DE23")
end if
Avatar billede gustavba Nybegynder
26. august 2008 - 09:05 #3
Det er alle tiders jeg takker.
Avatar billede kabbak Professor
26. august 2008 - 09:09 #4
gustavba > lige en oplysning om koder der ligger i et ark modul.
De kan IKKE selecte og Activate andre ark og celler, så det skal undgås i koden.
Men de kan alt med det ark de er i.
Avatar billede jih Nybegynder
26. august 2008 - 09:49 #5
kabbak -> Jeg satte koden i Ark2, og activate virkede fint?

gustavba -> Husk at lukke..
Avatar billede gustavba Nybegynder
26. august 2008 - 10:06 #6
Kabbak svarer du også...jeg mener det må være på plads med en deler her...ikke sandt.
Avatar billede kabbak Professor
26. august 2008 - 10:10 #7
nej intet til mig, giv til jih. ;-))
Avatar billede jih Nybegynder
26. august 2008 - 11:38 #8
tak for points.. :-)