Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
25. august 2008 - 14:34 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

hmtl2pdf php

Hejsa eksperter,

Nogen der kender noget freeware(helst) eller en side hvor jeg kan lave en side til pdf.. Har fundet en side som gør det på den måde jeg gerne vil have det.. Skal bruge en der kan lave det til "landscape" og at det så er en url den laver om.. For at vise eksemplet er der et link så i kan se hvad jeg mener: http://kortlink.dk/5pb4 .. Problemet på den side er det koster penge at lave..

mmh, nogen der kan hjælpe? :\ Er lidt på herrens mark
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2008 - 14:37 #1
Har du kigget på html2pdf, som du jo selv skriver i emne feltet ?
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2008 - 14:38 #2
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2008 - 14:38 #3
Så kan du selv bygge det.
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
25. august 2008 - 14:39 #4
html2pdf, som i http://html2pdf.seven49.net/Web/ dem her? Har været mange steder forbi synes jeg uden held :|
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
25. august 2008 - 14:40 #5
leif: skal ikke have muligheden for at bygge det, vil bare have en som tager min side og laver til pdf. fpdf kan ikke det jeg søger, har kigget.
Avatar billede bojo Nybegynder
25. august 2008 - 14:44 #6
alt som kan printes, kan gemmes/udskrives som pdf med CutePDF http://www.cutepdf.com/
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2008 - 14:45 #7
Jo, hvis du selv laver det, så kan fpdf, nu nævnte du jo selv at du ledte efter noget freeware eller en side. fpdf er freeware

Der ligger faktisk i deres ene eksempel en funktion som blot tager HTML kode og laver om til en side.
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2008 - 14:46 #8
Det er nu dette projekt jeg tænker på: http://sourceforge.net/projects/html2fpdf
Det kræver selvfølgelig du koder selv.
Men det skulle være lige til.

Se koden nederst på siden: http://www.macronimous.com/resources/Converting_HTML2PDF_using_PHP.asp
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
25. august 2008 - 14:47 #9
leif: Det er jo php den skal lave om, tror du den understøtter det? for så må du gerne vise mig det.

bojo: har ikke mulighed for at programmer til at køre, derfor det skal være et php modul mmh
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2008 - 14:51 #10
En mulighed er at genere HTMLen som du gør nu, men smide det ind i variabel og derfra lave siden via fpdf.

http://www.fpdf.org/en/script/script41.php
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2008 - 14:55 #11
Jeg laver fakturaer som genereres dynamisk med forskellige PHP variabler og funktioner og til sidst spytter ind PDF ud til mig
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
25. august 2008 - 15:05 #12
leif: mh, siden er bare lidt slem stor, men mener du kan jeg smide _hele_ siden ind i èen variable og på den måde smide det videre?

jakobdo: den snupper ikke php.. jeg kan ikke få den til det da :(
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2008 - 15:08 #13
Jeg kan se at reelt at reelt er det i samme retning både jakobdo og mig skriver, men umiddelbart er det ja. Men da jeg ikke kender din side så kan vi jo ikke være sikker, men jeg kan kun sige at jeg har da via fpdf bygget en PDF så jeg laver fakturaer som PDF nu
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
25. august 2008 - 15:21 #14
havde nu håbet på en af de freeware agtige som fpdf kunne gøre som det jeg søgte, sådan på en måde så det ikke gav for meget arbejde. Det link i toppen gør jo lige det jeg vil ellers, men lidt for dyrt til det forbrug.. men må jo se på det :/
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2008 - 15:28 #15
Noget ala dette:

<?
require('html2fpdf.php');
$pdf=new HTML2FPDF();
$pdf->AddPage();
$strContent = file_get_contents('http://dk.php.net/file_get_contents');
$pdf->WriteHTML($strContent);
$pdf->Output();
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2008 - 15:29 #16
Og koden kan ses i aktion her: http://www.codebreaker.dk/exp/842918/
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
25. august 2008 - 15:46 #17
jakobdo: mmh, ja, det ligner lidt, men desværre ikke helt, er som om der ikke rigtig nogle af dem der understøtter tables ( http://rfu.uniqz.dk/test/moeh.php ), men gad vide hvordan andre kan lave det, så den læser og skriver korrekt, hmm
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2008 - 17:57 #18
Prøv at ret til:

$pdf->AddPage('Landscape');

Og du kan jo også sætte autobreak på.
Måske det kan ændre layoutet noget.
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
26. august 2008 - 17:35 #19
jakobdo: Så fik jeg landscape på, men ser ikke bedre ud faktisk, nu fylder det over 4 sider.. mmh.. http://rfu.uniqz.dk/test/moeh.php .. Hvad var det du menste med autobreak?
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. august 2008 - 17:45 #20
Det var denne jeg tænkte på: http://www.fpdf.org/en/doc/setautopagebreak.htm
Men den er ON som default, så det ændrer ikke noget.
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
26. august 2008 - 17:47 #21
ah, ja, så hjælper det jo faktisk ikke det store :\ Er jo så stadig meget på bar bund indtil videre så. Utroligt det kan være så svært når _alle_ andre næsten kan uden de store problemer ;) men sådan er det jo vel
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. august 2008 - 17:53 #22
Du skal jo huske på, at der er stor forskel på at åbne en side og trykke print som PDF.
Og det andet her, snakker vi jo ren kode, som "åbner" en side og gemmer skidtet som PDF.
For at man skulle kunne lave kode, skal man jo have en 100% browser, som så igen gemmer output som PDF.
Ikke en nem opgave. :o)
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
26. august 2008 - 18:13 #23
Det gør jo heller ikke noget jeg skal ind på en side og trykker print hvis det er.. Men det bliver jo nok ikke liiige nu det sker :O)

Men kan ske jeg skal finde et freeware program til computeren som kan gøre det jeg vil i starten, som så kan gøre det ordenligt, det der cutepdf de referede til længere oppe ser lidt dyere ud.. men kan også ske der ikke findes det store? hmm
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. august 2008 - 18:19 #24
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
27. august 2008 - 16:08 #25
Ah der, ramte vidst et forkert link :)

Det må jeg bruge i første omgang indtil jeg finder en anden løsning hvis jeg kan. Lader lige dette spørgsmål blive stående lidt.. mmh
Avatar billede oomalkeoo Nybegynder
28. august 2008 - 16:06 #26
lukker
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. august 2008 - 16:58 #27
God stil bare at lukke.
Her er jo ingen som har hjulpet eller brugt tid på dig... :o)