Avatar billede find_p Nybegynder
25. august 2008 - 08:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til SQL syntax med betingelse

Jeg har følgende:

$sql ="SELECT *,ROUND((UNIX_TIMESTAMP(`time`)-UNIX_TIMESTAMP(`first_time`))/60) AS online_time  FROM `online` ORDER BY time DESC";

$result=mysql_query($sql,$db) or die (mysql_error());

while($row = mysql_fetch_assoc($result))

if  ($result)

      {
          echo ?><tr><td>Ukendt</td><?

echo '<td>' .$row['ip'].'</td><td>'.$row['url'].'</td><td>'.$row['tid'].'</td><td>'.$row['online_time'].'&nbsp;min.</td></tr>';

    }
mysql_close

Jeg kunne godt tænke mig at ovenstående kun bliver udskrevet, hvis
ip´en ikke findes i en anden tabel jeg har - kaldet ´brugere´

Kan man det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2008 - 08:44 #1
Hvad med at lav et tjek lige over:

$sql_tjek = mysql_query("SELECT ip FROM brugere WHERE ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'] LIMIT 1");
if(mysql_num_rows($sql_tjek) > 0){
//Din kode...
}else{
//Du er ikke bruger...
}

Og ellers har du vel allerede en funktion, der tjekker om en bruger er logget ind.
En session eller noget ?
Avatar billede find_p Nybegynder
25. august 2008 - 09:31 #2
Der er ikke log in.

Anyway har jeg prøvet dit foreslag, og får retuneret følgende:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /customers/.............
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2008 - 09:37 #3
Prøv lige:

$sql_tjek = mysql_query("SELECT ip FROM brugere WHERE ip = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."' LIMIT 1");
if(mysql_num_rows($sql_tjek) > 0){
//Din kode...
}else{
//Du er ikke bruger...
}
Avatar billede find_p Nybegynder
25. august 2008 - 10:02 #4
Nu får jeg det ønskede resultat, hvis jeg ændrer > 0  til < 1

Tusind tak for hjælpen - giv venligst et svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2008 - 10:19 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. august 2008 - 10:32 #6
Takker for point.