Avatar billede pzycho Nybegynder
24. juni 2001 - 19:53 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke komponent er den gal med???

Når jeg prøver at installere win98 bliver installationen afbrudt med følgende fejl \"standard mode:
Bad Fault in Ms-dos extender
Fault: 000D stack dump: 0000 0000 0070\"

Jeg har prøvet at installere win95, 98 og 2000 men der bliver installationen også afbrudt.

Jeg har prøvet med anden harddisk med samme resultat, jeg har også opdateret min BIOS men intet hjælper...

Hvad kan der være galt??????

Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2001 - 20:01 #1
Et eller andet hardware der er defekt og som gør at installationen ikke kan fortsætte!
Avatar billede makse Nybegynder
24. juni 2001 - 20:03 #2
Lav en Load Setup Defaults i bios.
Se efter at Gate A20 Option står til Normal. (Hvis du har det punkt)
Auto detect dine harddiske igen. Husk Save&Exit
Hent evt. en dos bootdisk fra www.bootdisk.com
Avatar billede madskp Nybegynder
24. juni 2001 - 20:04 #3
Ellers prøv at jerne al unødvendig hardware og prøv igen
Avatar billede makse Nybegynder
24. juni 2001 - 20:09 #4
Det kan også være en Ram fejl, så prøv med en anden ramkreds, hvis du har mulighed for det.
Ligeledes bør du checke at din harddisk ikke har bad clusters. Kør en Scandisk eller hent et testprogram, fra harddisk producentens hjemmeside.

Det kan også skyldes en defekt CPU eller en virus. Der er mange muligheder.
Dobbeltcheck alle kabler mm.
Avatar billede perla Nybegynder
24. juni 2001 - 20:30 #5
Jeg ville fjerne alle kablerne i maskinen, tilsutte et mest nødvendig og prøve at installere efterfølgende. Følg makses anbefalinger omkring bios inden installation.

-Per
Avatar billede pzycho Nybegynder
24. juni 2001 - 20:45 #6
>> Makse

Du har fat i det rigtige med hensyn til de ram, det var der at fejlen lå!!

Kan en virus skade ens ram??

Hvis du laver et svar skal du nok få de point der er sat på højkant!
Avatar billede makse Nybegynder
24. juni 2001 - 20:46 #7
Nej, virus beskader ikke ramkredse.
Bare giv mig 30, så er vi kvit. :)
Avatar billede jimse Nybegynder
25. juni 2001 - 08:36 #8
Her er noget hentet fra Microsoft.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q87/2/39.asp

Bad Fault in MS-DOS Extender
This error message occurs when the fault handler dispatcher in DOSX.EXE generates another cascaded fault while trying to handle a protected-mode exception. This error is usually caused by one of the following factors:

HIMEM.SYS is unable to control the A20 line.

DOS=HIGH is not functioning properly (related to HIMEM.SYS control).

The RAM, static RAM (SRAM), single in-line memory module (SIMM), or dynamic RAM (DRAM) chips are not functioning properly.

You are running DR DOS.

The third-party memory manager is not configured correctly.

The EMM386.EXE NOEMS x=A000-EFFF line is missing from the Config.sys file.

You have an old, out-of-date ROM BIOS.

Your CMOS settings are incorrect.

Your Windows files are old or corrupted. To test this, create a new directory on the hard drive, and install Windows in that directory.

Your disks are corrupted.

Your system is infected with the Form, Forms, Noint, or Yankee Doodle virus.

Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 22:38 #9
jimse> Man ka\' da sige at du fik fyret alle løbene af ;o)