Avatar billede mettepid Nybegynder
21. august 2008 - 20:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cannot send session cache limiter

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at sti etc..... index.php:1 in in sti etc... \phpsm\core_API.php on line 93

Problemet er opstået efter jeg har gemt alle php-filer i UTF8 format, samme tegnsæt som min mysql.

Vær venlig at hjælpe, hvis i kan.
Bed mig ikke om at finde alle sessions og navngive dem, jeg kan ikke finde ud af at kode php.

Mvh
Mette
Avatar billede mettepid Nybegynder
21. august 2008 - 20:30 #1
I kan se det her:
mad.gojserne.dk
Avatar billede fbisen Nybegynder
21. august 2008 - 21:06 #2
Jeg har selv været ude for den situation.
Mit problem var at der var et "whitespace" før <?php eller efter ?>.

Dette gør at PHP selv sender header informationer til browseren, og at du altså ikke kan gøre det.

Da du har ændret til UTF8 format, er der sikkert kommet nogle af disse whitespaces (mellemrum, linjeskift osv) ind enten før eller efter PHP start/slut tags.

Disse tegn kan i nogle editors ikke fjernes, da de ikke viser dem (eksempel: Word), mens de andre godt kan ses.
Avatar billede fbisen Nybegynder
21. august 2008 - 21:12 #3
Denne side forklarer endda også lidt om UTF-8, og at det måske faktisk kan være problemet. Det er et kig værd:
http://pragmattica.net/node/10

(Kort fortalt kan det måske være en ide, ifølge siden, at bruge et andet format (ANSI for eksempel))

Jeg ved ikke om dette er meget værd i denne omgang, da du sikkert gerne vil have UTF8, men her nævnes at det måske kan ændres i konfigurationsfilerne - det kan jeg dog ikke hjælpe med.
Avatar billede mettepid Nybegynder
21. august 2008 - 21:46 #4
Hej fbisen

Fandt selv ud af det, det viser sig at notepad laver en 3-tegns whitespace i dokumentet når man gemmer i utf-8.
Fandt så notepad++, hvor man kan vælge at gemme i UTF-8 format uden "bom", det gjorde jeg så og vupti var problemet løst.
Avatar billede fbisen Nybegynder
22. august 2008 - 17:01 #5
Det lyder godt -> Så er det problem løst :)
Avatar billede fbisen Nybegynder
23. august 2008 - 09:38 #6
Her er et svar hvis det er det du venter på -> Spørgsmålet skal jo lukkes :)
Avatar billede fbisen Nybegynder
25. august 2008 - 22:13 #7
Takker for point :)