Avatar billede bgo Nybegynder
21. august 2008 - 15:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

BAD_ENC_HEADER ved System.Net.Mail

Når jeg checker header-informationerne på modtagne e-mails fra det program jeg laver lige nu, så finder jeg frem til denne meddelelse:

BAD_ENC_HEADER        Message has bad MIME encoding in the header

Dén vil jeg jo gerne af med, jeg ved blot ikke hvordan. På msdn-forummet fandt jeg frem til en der havde samme problem, plus en anden jeg også havde, men der kom ikke nogen løsning på denne her.

Mail-oprettelsen og afsendelsen sker her:

Dim msg As System.Net.Mail.MailMessage
Dim smtp As New System.Net.Mail.SmtpClient
Dim addrFrom As New System.Net.Mail.MailAddress("mailadresse", "afsendernavn")
Dim addrTo As System.Net.Mail.MailAddress
addrTo = New System.Net.Mail.MailAddress("mailadresse", "modtagernavn")

msg = New System.Net.Mail.MailMessage

msg.From = addrFrom
msg.To.Add(addrTo(index))
msg.Subject = "En test"
msg.Body = "Det her er blot en test. Se bort fra den."
msg.BodyEncoding = System.Text.Encoding.GetEncoding("iso-8859-1")
msg.SubjectEncoding = System.Text.Encoding.GetEncoding("iso-8859-1")

smtp.Host = "smtpserver"
smtp.Port = xxx ' port
smtp.DeliveryMethod = Net.Mail.SmtpDeliveryMethod.Network
smtp.Credentials = New System.Net.NetworkCredential("brugernavn", "pass")

TextBox2.Text += "prøver " + addrTo.Address.ToString
Dim er As String = "good"
Try
    smtp.Send(msg)
Catch ex As Exception
    er = "error"
End Try
TextBox2.Text += " " + er + vbNewLine

Jeg forestiller mig at der mangler noget, men hvad og hvordan og hvorledes, det ved jeg så ikke (stumpen er iøvrigt baseret på en stump jeg fandt herinde).

Er der nogen der kan hjælpe mig videre?
Avatar billede bgo Nybegynder
21. august 2008 - 15:10 #1
Kan iøvrigt fortælle at en test jeg lige har lavet med attachment ikke gav den meddelelse.
Avatar billede bgo Nybegynder
28. august 2008 - 15:57 #2
Ok, viste sig at System.Net.Mail har nogle bugs, så jeg er gået over til at bruge MailMerge som retter op på disse. Får ikke længere de meddelelser