Avatar billede jan_amdi Nybegynder
21. august 2008 - 10:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kald af VB 6.0 dll fra C#

Hejsa

Jeg vil prøve at udskifte en gammel VB 6.0 applikation med en tilsvarende C# løsning.
Mit problem er, at den app. jeg vil erstatte, kalder en andet VB app. (DCOM) som jeg desværre ikke kan erstatte.
Dvs. jeg fra C#, skal kalde en dll som er dannet med VB 6.0.

Kigger i øjeblikket på WCF, men er ikke 100% sikker på, at det er den retning jeg skal.
Er jeg på rettet spor, eller skal jeg finde en anden løsningsmodel?

Med venlig hilsen
Jan Amdi
Avatar billede nielle Nybegynder
21. august 2008 - 14:58 #1
Den sædvandlige metode er at bruge p/invoke - Kig på DllImport.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2008 - 15:06 #2
DllImport er for Win32 DLL'er. Det lyder som det her er en COM DLL.

Men det er naesten nemmere. Lave en ref til den paagaeldende COM komponent og brug
den som om det var en .NET klasse - .NET genererer selv alle de noedvendige
wrappers.
Avatar billede jan_amdi Nybegynder
22. august 2008 - 08:10 #3
Det var jo næsten for nemt, blot at lave en ref til den pågældende COM - men det virker. :-)
Tak for hjælpen.

PS: Smid lige et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2008 - 14:49 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2008 - 02:29 #5
så mangler du bare at acceptere svaret