Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
21. august 2008 - 09:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne mellemrum til applet

Hej jeg har et lille hurtigt problem.

Når man skriver et html dokument og viser det i en browser, er der 5-10 pixels mellemrum fra browserens kant og til hvor dine html elementer starter.

Er der nogen der har en opskrift til at fjerne dette, så et element starter direkte i pixel 0,0 af browseren?

Helt specifikt er det en applet jeg gerne vil have til at starte i øverste venstre hjørne uden mellemrum til browserens kant.
Avatar billede ssv Nybegynder
21. august 2008 - 09:42 #1
<style type="text/css">
body { margin: 0; }
</style>

Det gør tricket :-)
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
21. august 2008 - 10:01 #2
Vær så artig, 30 velfortjente point :)
Avatar billede ssv Nybegynder
21. august 2008 - 10:15 #3
Du kunne også lægge en style på dit <body>-tag, hvis du hellere vil det - det ser således ud: <body style="margin: 0;">  :-)
Avatar billede roenving Novice
21. august 2008 - 14:07 #4
-- og så bør man af hensyn til browser- og doctype-kompatibilitet sætte det både på html- og body-elementet, samt også sætte padding:

<style type="text/css">
html,body { margin: 0; padding: 0; }
</style>