Avatar billede pablopablo Nybegynder
20. august 2008 - 20:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SQL delete statement

Hejsa...

Hej har et SQL statement som laver INNER JOIN på 11 tabeller og det virker meget fint. Men hvordan slettet jeg de samme rækker??

Jeg har prøvet at udskifte "SELECT" med "DELETE" og "DELETE *" men ingen af dem virker...den siger enten:

Incorrect syntax near '*'.

Incorrect syntax near the keyword 'INNER'.

Hvordan skal syntaksten være for at jeg kan slette div. rækker??

Mvh.PabloPablo
Avatar billede beddet Nybegynder
20. august 2008 - 20:22 #1
Burde nok ligge under databaser, men anyways...
Når du laver din SELECT med joins henter du jo data fra flere tabeller og derved flere rækker. Det du skal gøre er er at lave flere DELETE WHERE sætninger.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2008 - 20:33 #2
Der er to muligheder:
- 11 DELETE saetninger
- 1 DELETE saetning (eller ihvertfald < 11 DELETE saetninger) hvor resten af
  raekkerne bliver slettet via cascade delete
Avatar billede kayb Nybegynder
21. august 2008 - 13:07 #3
Som arne siger er det den bedste måde, der er et eksempel her:
http://www.sqlteam.com/article/performing-a-cascade-delete-in-sql-server-7
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 02:36 #4
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:36 #5
Læg et svar arne :) lavede 11 delete...
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 23:06 #6
OK