Avatar billede joki Juniormester
20. august 2008 - 10:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kopiere fil

Hej

Jeg har en front end fil som ligger lokalt hos hver bruger. Er der en som har en ide om hvordan jeg kan lave et bacth program eller anden måde hvor ver. eller dato kan checkes og så evt. kopier fil fra fælles drev til lokalt drev hos bruger.
Avatar billede mugs Novice
20. august 2008 - 10:20 #1
Måske du kan bruge noget herfra:

http://www.makeiteasy.dk/Home.asp

Oppe til højre under downloads og nederst.
Avatar billede joki Juniormester
20. august 2008 - 10:59 #2
umiddelbart synes jeg ikke det giver mig en løsning
Avatar billede fdata Forsker
20. august 2008 - 17:34 #3
Vi har haft spørgsmålet oppe og vende nogle gange.
En løsning kunne være at lade brugernes login-script kopiere frontenden. På den måde er du sikker på at brugerne altid får den nyeste version (forudsat du har lagt den til distribution). Ulempen er, at frontenden kopieres hver gang brugeren logger på - også når der ikke er opdateringer - men det er vel til at leve med.
(Husk iøvrigt at evt. lokale tabeller jo overskrives ved en opdatering af den lokale frontend)
Avatar billede joki Juniormester
20. august 2008 - 20:30 #4
hmm mit problem er at jeg er i et større firma, hvor jeg ikke selv kan styre login scriptet. Men kan forstå at der så ikke umiddelbart er nogen anden løsning
Avatar billede fdata Forsker
20. august 2008 - 22:57 #5
Det er ikke sikkert. Der kunne jo være andre, der havde et bud. Vent og se  ;o)

(Får du heller ikke lov til at lægge en batch-fil i Start-mappen på C: ?)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. august 2008 - 07:14 #6
Det er et af de emner der gennem tiden har givet anledning til mange overvejelser og mere eller mindre spøjse løsninger.
I mit tidligere job havde jeg lavet en løsning hvor serveren hver nat kørte et script der kopierede frontend filerne til brugernes homedir (det var ikke optimalt at køre frontend fra server, men sådan blev det) men det kræver selvfølgelig adgang til serveren som administrator.
Jeg havde en plan om at lave en frontend til alle mine frontends forstået på den måde at jeg ville lave en apllikation som brugerne så startede og den kunne så checke alle de frontends der lå på serveren ved at linke til dem en efter en og læse et versionsnummer i en tabel. Dernæst skulle den checke de frontends der lå lokalt og hvis versionsnummeret der var lavere, skulle den kopiere en ny frontend til lokaldrevet. Man skulle så vi en administrationsdel kunne give brugerne adgang til de forskellige frontends.  Jeg fik også begyndt på projektet, men p.g.a. jobskifte fik jeg det aldrig gjort færdig og på mit nuværende arbejde bruger vi ikke Access ret meget.

Men da det er et spændende emne med mange muligheder, har jeg sat emnet under overvågning :-)
Avatar billede _on_ Nybegynder
21. august 2008 - 07:48 #7
Hvordan med helt at undgå og kopiere en ny frontend når der laves en ny version. Jeg har selv, i forbindelse med mit arbejde, lavet en del databaser efterhånden, og jeg bruger den løsning kun og ha' en frontend og en eller flere backends. Disse er placeret på vores server og brugerne åbner så databasen vedhjælp af en genvej. På den måde kan jeg frit opdatere frontend på et tidspunkt hvor der ikke er nogle brugere der bruger databasen. Ulempen her er, at det er lidt mere kompliceret og bruge lokale tabeller, men det har jeg løst ved at oprette midlertidege tabeller "on the fly" og navngive dem i et system der inkluderer loginnavnet som tabelnavn.

Mvh
ON
Avatar billede joki Juniormester
21. august 2008 - 08:16 #8
Tak for alle de gode forslag. On >> synes de løsning er lidt for kompleks men kan da bruges.
Umiddelbart er jeg til den løsning fra fdata. Men afventer lige om der kommer et guldkorn.
Avatar billede terry Ekspert
21. august 2008 - 11:17 #9