Avatar billede per2edb Praktikant
19. august 2008 - 16:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Transparant vindue til en menu (istedet for at bruge frame)

Jeg har en "tung" menu jeg ikke ønsker at kalde på hver side da den er fælles for sider. Jeg ønsker at kalde den på 1. side og så laden den "ses" fra de følgende.
Kan jeg definere en kode i style.css som kan lave en gennemsigtig <Div id="menuvindue">
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2008 - 16:05 #1
hvis du ikke bruger frames/iframes/nyt vindue vil hele siden blive reloaded uanset hvad du end forsøger - er menuen for tung er det måske den der skal gennemtænkes.
Avatar billede per2edb Praktikant
19. august 2008 - 16:40 #2
Menuen kan ikke ændres. Jeg kan styre at den ikke reloades før den aktiveres. så mit spørgsmål er derfor stadig kan man lave et transparant vindue
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2008 - 17:32 #3
hvis du med et vindue mener window så nej - hvis du tænker på fx en div så har den jo som standard ingen farve, men ellers kunne det sættes med color: transparent;
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
29. august 2008 - 10:01 #4
Du kan anvende opacity til at gøre ting gennemsigtige, men du skal være opmærksom på, at det også gør fx. text i din div gennemsigtig.
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2008 - 09:38 #5
lukketid?