Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
19. august 2008 - 14:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Eclipse. Fælles webcontent?

Hejsa.

Er lidt på herrens mark, da dette rækker uden for det jeg normalt beskæftiger sig med. Forvent derfor ikke at mine terminologier er helt på plads! :)

Mit problem er som følger:
Jeg har to næsten ens web applikationer som jeg indtil nu har vedligehold seperat (overført opdateringer fra én til den anden manuelt). Det er jeg træt af.
Jeg arbejder i Eclipse og har derfor oprettet et normalt java projekt og overført alle fælles java-filer og bedt mine to applikationer om at inkludere dette projekt på classpath (bliver så automatisk konverteret til en jar ved runtime og placeret i <apache>\webapps\<app>\WEB-INF\lib). så langt så godt.

Jeg vil dog også meget gerne have (noget af) indholdet af WebContent mappen i dette fælles projekt, da applikationerne også her deler meget fx. xsl og css stylesheets, javascript, billeder osv. Det aner jeg dog ikke hvordan jeg skal gribe an.

Hjælp er meget velkommen! :)

På forhånd tak,
Mathias
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2008 - 04:07 #1
Jeg kan ikke lige umiddelbart komme på en meget Eclipse agtig måde at gøre det på.

Hvis du laver final build med ant uden for Eclipse, så kan du kopiere de filer
fra et separat "projekt" over i projekterne.

Er du til dirty workarounds så lav et symbolsk link i projekterne til de rigtige
file over i et separat projekt.
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
20. august 2008 - 08:11 #2
Tak. Jeg tror desværre heller ikke at jeg kan komme uden om de symbolske links når det drejer sig om webcontent. Jeg har nemlig fundet følgende skriv, hvor jeg tror jeg har min løsning omend den som sagt stadig ikke er 100% optimal da de anvender symbolske links.
http://www.informit.com/articles/article.aspx?p=759232&seqNum=1
Specifikt drejer det sig om afsnittet "Dividing a Web Module into Multiple Projects" punkt 8 på "page 3".

Her skriver de at man skal editere .settings/org.eclipse.wst.common.component filen og manuelt fortælle at fællesprojektets webcontent folder også skal deployes.

Skriver lige hvordan det går med det.
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
20. august 2008 - 08:25 #3
Det virkede sørme!
Man kan i den nævnte fil bestemme at den fælles content fra det fælles projekt også skal deployes.

<wb-resource deploy-path="/" source-path="/WebContent_common"/>

Eneste problem er så at WebContent_common skal specificeres som et absolut link i alle projekter der anvender common projektet! Af en eller andet grund understøtter eclipse ikke relative links, hvilket i den grad ville pynte på løsningen!
Nogen ideer mht til det?
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
26. august 2008 - 13:47 #4
lukket