Avatar billede nsommer89 Nybegynder
18. august 2008 - 17:50 Der er 8 kommentarer

CSS fil hentes ikke i mozilla firefox dog i IE

hejsa, ved ikke om det er den rigtige kategori jeg har postet i, men kunne ikke finde noget der passer yderligere!

jeg har lavet hjemmesiden www.x-staal.dk som virker fint nok i IE, men det er som om når jeg åbner den med Mozilla Firefox, henter den ikke CSS filen..

Nogle der har en idé til en løsning? ;)
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2008 - 18:01 #1
Hvis man kigger på dit stylesheet, style.css.php, ser det også ganske tomt. I IE har du endda to underlige tegn før din doctype og det kan også ødelægge en masse.
Avatar billede fbisen Nybegynder
18. august 2008 - 18:03 #2
Efter at have testet lidt på min egen computer, har jeg fundet frem til, at Firefox ikke kan lide at du har kaldt filden style.css.php
Den kan simpelthen ikke forstå det når der står .php bagefter.

Prøv bare for at teste for dig selv, at fjerne .php
Avatar billede fbisen Nybegynder
21. august 2008 - 21:22 #3
Nogen fremgang?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2008 - 21:28 #4
Siden style.css.php ser ganske rigtigt tom ud, men hvis det er meningen, den skal levere noget CSS-kode, må den ikke sende en: Content-Type: text/html  - det skal selvfølgelig være text/css. Ellers kan man jo ikke regne med det bliver forstået af en browser.
Avatar billede fbisen Nybegynder
23. august 2008 - 09:39 #5
Jeg synes nu ikke den ser helt tom ud. Hvis man kigger på kildekoden på siden, er der masser af CSS, det er bare udkommenteret.
Avatar billede wanze Nybegynder
23. august 2008 - 19:13 #6
Ja, problemet består i, at Content-Typen er forkert. Jeg forstår først og fremmest ikke, hvorfor du kalder den .php, men hvis der virkelig er noget dynamisk i, så skal du sørge for at du i PHP-dokumentet skriver:

header("Content-Type: text/css"), som erikjacobsen også pointerer. Den nemmere løsning ville dog være at omdøbe den til style.css.
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
15. oktober 2008 - 16:20 #7
Dit link til din eksterne css fil bør se således ud hvis du altså har den til at ligge i roden

<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2008 - 16:37 #8
Tekst i en css-fil bliver ikke udkommenteret med <!--    ...    -->  - det er en HTML-kommentar, og giver fejl som CSS. Desuden starter css-filen med en UTF8 BOM, der sikkert også giver fejl.

Men det lader til at spørgeren er ret ligeglad ;)