Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
18. august 2008 - 10:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Page_load Event

Hej jeg søger nu meget hjælp da jeg har søgt alle vejene, har fået forskellige svar og ikke kan hitte ud af det der page_load Event.

Jeg skal have lavet onmouseover og onmouseout på en asp:button, og der læste jeg så på en side at man kunne sige således.

<script runat="server">
Sub Page_Load

ImageButton1.Attributes.Add("OnMouseOver", "this.src='y6ur_image_path_hot.gif");

ImageButton1.Attributes.Add("OnMouseOut", "this.src='y6ur_image_path.gif");

End Sub
</script>

Spørgsmålet er så hvor skal dette script være, skal det være i mit <head> eller før mit head? og jeg har placeres det begge steder, og så siger den en serverfejl på  sub page_load

Hvad skal jeg gøre, hvordan gør jeg det rigtigt??
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
18. august 2008 - 10:22 #1
Jeg har jo også en masterpage, skal den ligge der i eller hvordan..?
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2008 - 10:28 #2
om det skal ligge i din masterpage eller en contentpage afhænger af hvor dine to image-kontroller ligger - ligger de på din masterpage skal koden ligge der, ligger de i en contentpage skal koden ligge der.

Hvis du kører med en codebehind-fil har du automatisk en page_load deri - og der kan du så tilføje de to linier.
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. august 2008 - 10:29 #3
Hvis det du prøver på er at ændre et billede når musen er over knappen, er det nemmeste at definere det i et stylesheet! Jeg tror dette er nemmere og smartere end at prøve at scripte det, selvom begge metoder vil virke.

Bare sig til, hvis du vil have et eksempel.
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
18. august 2008 - 10:34 #4
Jeg har nu lagt dette script

ImageButton1.Attributes.Add("OnMouseOver", "this.src='y6ur_image_path_hot.gif");

ImageButton1.Attributes.Add("OnMouseOut", "this.src='y6ur_image_path.gif");

ind i min codebehind-fil, men synes stadig ikke at det fungere...
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
18. august 2008 - 10:39 #5
Hvordan kan det være..

Altså jeg har lagt to knapper ind i en userControls, så har jeg lagt det her script ind i codehehind-filen

ImageButton1.Attributes.Add("OnMouseOver", "this.src='y6ur_image_path_hot.gif");

ImageButton1.Attributes.Add("OnMouseOut", "this.src='y6ur_image_path.gif");

men det virker stadig ikke...
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. august 2008 - 10:41 #6
Ligger billederne i samme mappe som aspx filen?
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. august 2008 - 10:44 #7
Der er en fejl i koden, der mangler en '.

ImageButton1.Attributes.Add("OnMouseOver", "this.src='y6ur_image_path_hot.gif'");
ImageButton1.Attributes.Add("OnMouseOut", "this.src='y6ur_image_path.gif'");
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
18. august 2008 - 10:48 #8
Min kode ser nu således ud, men virker stadig ikke

        Buttonplay.Attributes.Add("OnMouseOver", "this.src='grafik/play_over.gif'");

        Buttonplay.Attributes.Add("OnMouseOut", "this.src='grafik/play.gif'");

        Buttonplus.Attributes.Add("OnMouseOver", "this.src='grafik/plus_over.gif'");

        Buttonplus.Attributes.Add("OnMouseOut", "this.src='grafik/plus.gif'");

Hvad kan der være galt?
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2008 - 10:50 #9
svært at svare på når du ikke fortæller hvad der sker/ikke sker - melder siden fejl, meldes der javascript-fejl, kan koden ses når du kigger i kilden... ?
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
18. august 2008 - 10:55 #10
<asp:Button ID="Buttonplay" runat="server" CssClass="play" />

<asp:Button ID="Buttonplus" runat="server"  CssClass="plus"  />

således ser min knapper ud i min usercontrols
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
18. august 2008 - 11:11 #11
altså siden melder ingen fejl, men når jeg kører over knappen sker der intet..
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2008 - 11:12 #12
har du slået js-fejl til? kan koden ses i kilden?
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. august 2008 - 11:27 #13
Jeg kan se at du bruger CSS. Du kan definere dette direkte i din CSS, så slipper du at scripte.

css eksempel:

.play
{
  background-image:url(grafik/play.gif);
}

.play:hover
{
  background-image:url(grafik/play_over.gif);
}
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. september 2008 - 11:52 #14
dondy-kurt: Er der nogen i tråden du vil give point, så vi kan lukke spørgsmålet?
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2008 - 09:37 #15
åbenbart ikke...
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
04. november 2008 - 11:42 #16
svar;
Avatar billede aaberg Nybegynder
04. november 2008 - 11:59 #17
dondy-kurt. Jeg kan se at du endnu ikke har lukket et eneste af dine spørgsmål!

Er du i tvivl om, hvordan du gør dette? Så kan jeg godt forklare det?
Avatar billede keysersoze Guru
04. september 2012 - 09:22 #18
Dette er et perfekt eksempel på hvordan man gør det umuligt at modtage hjælp...