Avatar billede dmy Nybegynder
17. august 2008 - 13:41 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hmm hjææælp

jeg frorstår intet af det her, har lavet det tusind gange, men nu kommer denne fejl

:You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near

eller skriver den: ERROR 1064

hvad kan der være galt??
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2008 - 13:51 #1
Er det en gætteleg ?
Avatar billede olebole Juniormester
17. august 2008 - 13:53 #2
<ole>

1064 er en parse error, men hvordan den opstår, kan vi intet somhelst vide om ... jvnf. leifs kommentar  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede lad Nybegynder
17. august 2008 - 13:55 #3
skriv din SQL sætning, så kan vi bedre hjælpe dig
Avatar billede olebole Juniormester
17. august 2008 - 13:55 #4
- og problemet er naturligvis, at du intet fortæller om, hvad du gør  =)
Avatar billede dmy Nybegynder
17. august 2008 - 15:15 #5
<?php
if(isset($_POST["Submit"]))
{
mysql_connect ("localhost" , "user" , "pass") or die (mysql_error());
mysql_select_db ("db") or die (mysql_error());

$navn = $_POST["navn"];
$nuadresse = $_POST["nuadresse"];

mysql_query("INSERT INTO interesse (navn, nuadresse,)VALUES('$navn', '$nuadresse',)") or die(mysql_error());
mysql_close();

echo "Dine oplysninger er gemt";
}
?>
Avatar billede dmy Nybegynder
17. august 2008 - 15:15 #6
det her der bare det jeg gør, det burde da ikk være forkert, jeg har det alle mulige andre steder, fatter intet lige nu.
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2008 - 15:22 #7
mysql_query("INSERT INTO interesse (navn, nuadresse)VALUES('$navn', '$nuadresse')") or die(mysql_error());
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2008 - 15:27 #8
Jeg gøre ofte:
if(isset($_POST["Submit"]))
{
mysql_connect ("localhost" , "user" , "pass") or die ("CONNECT: Der skete følgende fejl: ".mysql_error());
mysql_select_db ("db") or die ("SELECT DB: Der skete følgende fejl: ".mysql_error());

$navn = $_POST["navn"];
$nuadresse = $_POST["nuadresse"];

mysql_query("INSERT INTO interesse (navn, nuadresse,)VALUES('$navn', '$nuadresse',)") or die("INSERT interesse: Der skete følgende fejl: ".mysql_error());
mysql_close();

echo "Dine oplysninger er gemt";
}
?>

Fordi så kan jeg nemt vælge den SQL sætning ud som fejler
Avatar billede olebole Juniormester
17. august 2008 - 15:32 #9
- og så vi måske kan springe næste trin over:

$sql = "INSERT INTO interesse (navn, nuadresse,)VALUES('$navn', '$nuadresse',)";
mysql_query($sql) or die($sql."<br>\r\- gav følgende fejl:<br>\r\n".mysql_error());

- men mon ikke, det skyldes kommaerne i sql'en? Prøv:

$sql = "INSERT INTO interesse (navn, nuadresse) VALUES ('$navn', '$nuadresse')";
mysql_query($sql) or die($sql."<br>\r\n- gav følgende fejl:<br>\r\n".mysql_error());
Avatar billede dmy Nybegynder
17. august 2008 - 17:56 #10
jeg tror jeg har fundet ud af det nu, tak for det ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
17. august 2008 - 17:57 #11
- og hvad var fejlen?
Avatar billede dmy Nybegynder
19. august 2008 - 19:37 #12
hmm har faktisk ingen ide, måske jeg har sat et komma forkert,
Avatar billede dmy Nybegynder
19. august 2008 - 19:37 #13
lukkes
Avatar billede olebole Juniormester
24. august 2008 - 15:46 #14
"måske jeg har sat et komma forkert" >> Ja, det har du med garanti ... og endda også to (17/08-2008 15:32:37)  ;o)