Avatar billede find_p Nybegynder
17. august 2008 - 10:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Insert værdi fra en tabel til anden tabel

Jeg ønsker at indsætte bruger_id fra tabellen brugere i tabellen online.

Jeg får retuneret / indsat: Resource id #3 istedet for bruger_id (navn)

Koden ser således ud:

<snip>

$bruger_id = mysql_query("SELECT * FROM online, brugere WHERE online.ip =  brugere.ip");
while($row = mysql_fetch_array($bruger_id))
{

    $bruger_id=$row["bruger_id"];

}

<snip>
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. august 2008 - 11:11 #1
Prøv:

$data = mysql_query("SELECT * FROM online, brugere WHERE online.ip =  brugere.ip");
while($row = mysql_fetch_array($data))
{
    $bruger_id=$row["bruger_id"];
    echo    $bruger_id;
}
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. august 2008 - 11:11 #2
Du blander rundt på:
$bruger_id = mysql_query
og:
$bruger_id=$row["bruger_id"];
Avatar billede find_p Nybegynder
17. august 2008 - 11:40 #3
Tak - virker !

Nyt problem

Når reg.php åbnes første gang ( ingen data i tabellen online ) bliver bruger_id ikke fundet / indsat i tabellen online.
Åbner jeg reg.php i et nyt vindue ( data i tabellen online minus bruger_id ) bliver bruger_id fundet / indsat i tabellen online.

reg. php:

<?php

include 'config.php';

$db = mysql_connect($mysql['host'],$mysql['user'],$mysql['password']);
mysql_select_db($mysql['db'], $db);
if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] != 'POST' )

session_start();

mysql_query("DELETE FROM online WHERE date_add(time,interval 5 MINUTE) < NOW()");

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$url = $_SERVER['REQUEST_URI'];

if (!isset($_SESSION['online'])) {
$unique_numb = substr(str_shuffle('0123456789'),0,6);
$_SESSION['online'] = $unique_numb;
}

$data = mysql_query("SELECT * FROM online, brugere WHERE online.ip =  brugere.ip");
while($row = mysql_fetch_array($data))
{
    $bruger_id=$row["bruger_id"];
    echo    $bruger_id;
}

$online = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS total FROM online WHERE ip='".$ip."' AND unique_numb = '".$_SESSION['online']."'");

if (!mysql_result($online,0)) {

mysql_query("INSERT INTO online (first_time,time,ip,url,bruger_id,unique_numb)  VALUES (NOW(),NOW(),'".$ip."', '".$url."', '".$bruger_id."','".$_SESSION['online']."')");

} else {
mysql_query("UPDATE online SET time=NOW(), url='".$url."' WHERE ip='".$ip."' AND unique_numb = '".$_SESSION['online']."'");
}

mysql_close();

?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. august 2008 - 11:45 #4
Den forstod jeg ikke.
Men det er vel fordi der er noget tid som ikke er angivet første gang.
Avatar billede find_p Nybegynder
17. august 2008 - 12:18 #5
Når jeg ativerer reg.php bliver bruger_id ikke indsat i tabellen online.
Aktiverer (åbner) jeg rep.php igen i et nyt vindue bliver bruger_id indsat i tabellen online.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. august 2008 - 15:00 #6
Er det ikke fordi:

mysql_query("DELETE FROM online WHERE date_add(time,interval 5 MINUTE) < NOW()");

Der sletter du gamle entries...