Avatar billede pepsiman Juniormester
17. august 2008 - 09:40 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

upload billeder

hej.

jeg har lavet upload billeder.

det opstår et problem med line:

$result1 = mysql_query($query, $****_**_**) or die(mysql_error();

if (isset($_FILES['filnavn'])) {
print "fil, der er blivet overført: {$_FILES['filnavn']['name']}<p>\n";

$query = "INSERT INTO billeder SET billednavn='".$_FILES['filnavn']['name']."'";

$result1 = mysql_query($query, $****_**_**) or die(mysql_error();
}

if (isset($_FILES['filnavn'])){
$tempfile = $_FILES['filnavn']['tmp_name'];
$destination = "../billeder/{$_FILES['filnavn']['name']} #;
copy($tempfile, $destination);

}
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. august 2008 - 09:40 #1
****_**_** = mit database
Avatar billede w13 Novice
17. august 2008 - 10:00 #2
Hvilken fejlmeddelelse?
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. august 2008 - 11:53 #3
hej w13.

Sådan ser meddelse ud:

Parse error: syntax error, unexpected ';' in /var/www/*********/public_html/admin/index.php on line 38

det er første gang jeg laver upload billeder.
Avatar billede w13 Novice
17. august 2008 - 11:56 #4
Du mangler jo en afsluttende parentes i linjen:
$result1 = mysql_query($query, $****_**_**) or die(mysql_error();
Dvs. ret den til:
$result1 = mysql_query($query, $****_**_**) or die(mysql_error());
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. august 2008 - 17:31 #5
problem løst.

Ny problem igen på line 29:

<form action="upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name="upload" id="upload">

-------------------------------------------------------------------------------------
Fuld kode:

<?php requrie_once('../connetions/billeder.php');
mysql_select_db($database_*****_dk_db, $*****_dk_dk);
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859" />
<title>upload billeder</title>
</head>

<body>
<?php

if (isset($_FILES['filnavn'])) {
print "fil, der er blivet overført: {$_FILES['filnavn']['name']}<p>\n";

$query = "INSERT INTO billeder SET billednavn='".$_FILES['filnavn']['name']."'";
$result1 = mysql_query($query, $*****_dk_db) or die(mysql_error());
}

if (isset($_FILES['filnavn'])){
$tempfile = $_FILES['filnavn']['tmp_name'];
$destination = "../billeder/{$_FILES['filnavn']['name']} #;
copy($tempfile, $destination);

}
?>
<form action="upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name="upload" id="upload">
  fil, der skal overføres:
  <label>
  <input name="filnavn" type= "file" id="filnavn" />
  </label>
  <p>
  <label>
  <input type="submit" name="submit" value="overfør" />
</label>
</p>
</form>
</body>
</html>

Jeg følger med i bogen,der hedder "lav dit eget CMS"

Line 29 er samme ligesom i bogen,derfor kan jeg ikke ser noget galt.
Det må være skrivefejl på bogen.
Avatar billede w13 Novice
17. august 2008 - 17:37 #6
Der kan ikke opstå PHP-fejl i den linje, da der intet PHP er på den. Men nogle gange holder linjenr. heller ikke helt.

Hvordan ser fejlbeskeden ud?
Avatar billede w13 Novice
17. august 2008 - 17:38 #7
Mon ikke fejlen sker i denne linje:

$destination = "../billeder/{$_FILES['filnavn']['name']} #;

Du indleder med et anførselstegn, men afslutter aldrig med et.
Avatar billede w13 Novice
17. august 2008 - 17:38 #8
Dit # skulle nok have været et ".
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. august 2008 - 19:44 #9
jeg har opdaget at jeg skrive forkert første line 1.. nu i orden.

så stadigvæk problem med line 1..^^

Warning: require_once() [function.require-once]: Unable to access ../connetions/billeder.php in /var/www/******.dk/public_html/admin/upload.php on line 1

Warning: require_once(../connetions/billeder.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/*******.dk/public_html/admin/upload.php on line 1

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '../connetions/billeder.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /var/www/********.dk/public_html/admin/upload.php on line 1

-------------------------------------------------------------------------------------
jeg har ændret line 24:

$destination = "../billeder/{$_FILES['filnavn']['name']} #";

<?php require_once('../connetions/billeder.php');
mysql_select_db($database_homeole_dk_db, $homeole_dk_db);
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859" />
<title>upload billeder</title>
</head>

<body>
<?php

if (isset($_FILES['filnavn'])) {
print "fil, der er blivet overført: {$_FILES['filnavn']['name']}<p>\n";

$query = "INSERT INTO billeder SET billednavn='".$_FILES['filnavn']['name']."'";
$result1 = mysql_query($query, $homeole_dk_db) or die(mysql_error());
}

if (isset($_FILES['filnavn'])){
$tempfile = $_FILES['filnavn']['tmp_name'];
$destination = "../billeder/{$_FILES['filnavn']['name']} #";
copy($tempfile, $destination);

}
?>
<form action="upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name="upload" id="upload">
  fil, der skal overføres:
  <label>
  <input name="filnavn" type="file" id="filnavn" />
  </label>
  <p>
  <label>
  <input type="submit" name="submit" value="overfør" />
</label>
</p>
</form>
</body>
</html>

http://www.globe.dk/dreamweaver8_cms/  om problem med upload...

derfor vil jeg kontakte support og har skrivet til dem.. tror nok jeg får svar i morgen      de har måske svaret på det..
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. august 2008 - 19:45 #10
support hos mit webhotel
Avatar billede w13 Novice
17. august 2008 - 19:45 #11
Så kan ../connetions/billeder.php ikke åbnes.
Avatar billede showsource Seniormester
17. august 2008 - 19:49 #12
Prøv med den fulde harddisk sti, ex.

require_once($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/connetions/billeder.php");
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. august 2008 - 19:54 #13
jeg har skrevet kode ind.. ny problem..

line 6:

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. august 2008 - 20:01 #14
Jeg vil venter til i morgen og får svar fra support fra webhotel

ses
Avatar billede showsource Seniormester
17. august 2008 - 20:02 #15
Det er jo lidt svært at hjælpe når vi ikke får fejlbeskeden, samt koden du vil afvikle :O)
Avatar billede pepsiman Juniormester
18. august 2008 - 01:48 #16
show-->

sådan ser det ud, da jeg har ændret det:

<?php require_once($_server['DOCUMENT_ROOT'].."/connetions/billeder.php');
mysql_select_db($database_homeole_dk_db, $homeole_dk_db);
?>

sådan ser fejlmeddelse ud:

Parse error: syntax error, unexpected '.' in /var/www/*******.dk/public_html/admin/upload.php on line 1

Jeg får svaret fra webhotel og de sagde at jeg søge hjælpe herinde.

jeg går i sengen.. ses (mandag)
Avatar billede showsource Seniormester
18. august 2008 - 17:25 #17
God morgen ! :O)
Du har to punktummer forkert placeret, ( eller et ), og brug ' eller "

require_once($_server['DOCUMENT_ROOT'].."/connetions/billeder.php');
skal være
require_once($_server['DOCUMENT_ROOT'].'/connetions/billeder.php');
eller
require_once($_server["DOCUMENT_ROOT"]."/connetions/billeder.php");
Avatar billede pepsiman Juniormester
18. august 2008 - 19:57 #18
jeg har skrevet trejde linje som du skrive:

require_once($_server["DOCUMENT_ROOT"]."/connetions/billeder.php");

jeg tror nok at det fungere da,men det plager mig med denne kode:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

jeg kan ikke ser noget galt med denne kode..Meget mærkeligt..

jeg tænker på at jeg laver ny upload billed igen. det vil siger også at jeg starter forfra... fandens..
sådan er det bare i kode-verden.

jeg viser fuld kode:

<?php require_once($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/connetions/billeder.php');
mysql_select_db($database_******_dk_db, $********_dk_db);
?>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>upload billeder</title>
</head>

<body>
<?php

if (isset($_FILES[´filnavn´])) {
print "fil, der er blivet overført: {$_FILES[´filnavn´][´name´]}<p>\n";

$query = "INSERT INTO billeder SET billednavn='".$_FILES[´filnavn´][´name´]."'";
$result1 = mysql_query($query, $*******_dk_db) or die(mysql_error());
}

if (isset($_FILES[´filnavn´])){
$tempfile = $_FILES[´filnavn´]['tmp_name'];
$destination = "../billeder/{$_FILES[´filnavn´][´name´]} ";
copy($tempfile, $destination);

}
?>
<form action="../admin/uploader.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name="upload" id="upload">
  fil, der skal overf&oslash;res:
  <label>
  <input name="filnavn" type="file" id="filnavn" />
  </label>
  <p>
  <label>
  <input type="submit" name="submit" value="overfør" />
</label>
</p>
</form>
</body>
</html>

-----------------------------------------------------------------------------------

til sidste sider: fejmeddelse

Warning: require_once() [function.require-once]: Unable to access /var/www/homeole.dk/public_html/connetions/billeder.php in /var/www/homeole.dk/public_html/tototo/admin/uploader.php on line 46

Warning: require_once(/var/www/*******.dk/public_html/connetions/billeder.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/******.dk/public_html/*******/admin/uploader.php on line 46

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/var/www/*********.dk/public_html/connetions/billeder.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /var/www/********.dk/public_html/*******/admin/uploader.php on line 46
Avatar billede showsource Seniormester
19. august 2008 - 07:32 #19
Hmm, hvordan fa'n....... kan jeg også skrive server med småt ????????

Prøv:

require_once($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/connetions/billeder.php");
Avatar billede pepsiman Juniormester
19. august 2008 - 08:00 #20
hej show.

det hjælpe alligevel ikke..:( det er stadig sammme fejlmeddelse:

Warning: require_once() [function.require-once]: Unable to access /var/www/*****'.dk/public_html/connetions/billeder.php in /var/www/******.dk/public_html/tototo/admin/uploader.php on line 46

Warning: require_once(/var/www/*******.dk/public_html/connetions/billeder.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/******.dk/public_html/*******/admin/uploader.php on line 46

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/var/www/*********.dk/public_html/connetions/billeder.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /var/www/********.dk/public_html/*******/admin/uploader.php on line 46

det må være at jeg overser noget i kode..men hvad??

vent.. jeg laver ny upload.php ovs. det skal være om en halv time..
Avatar billede pepsiman Juniormester
19. august 2008 - 08:54 #21
jeg har lavet NY opload.php og opdater det..

det er stadigvæk samme problem med linie 1.
require_once($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/connetions/billeder.php");

<?php require_once($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/connetions/billeder.php');
mysql_select_db($database_******_dk_db, $********_dk_db);
?>
Nu snakker jeg om database... mit database er homeole_dk_dk.. I ved allerede det :)
jeg skulle skrive ***.. nå..

Det står i bogen at bruger cms som databse under localhost. jeg brugte mit hjemmesider,derfor bruger jeg eget database..det er jo det,jeg bruger for at henter billeder fra harddisk.

ok.prøv at læse her: http://www.eksperten.dk/spm/773628

han brugte også bogen "lav dit eget CMS og løser det problem. jeg ved ikke om han bruger localhost eller eget privat hjemmesider.. hmmm.

Nå,nu giver jeg op for det hjælper ikke noget fra jer...
Avatar billede pepsiman Juniormester
19. august 2008 - 09:02 #22
jeg vil kontakte snakedk..men hvordan?
Avatar billede w13 Novice
19. august 2008 - 09:36 #23
Hvad siger du?
Avatar billede pepsiman Juniormester
19. august 2008 - 12:02 #24
jeg mener at snakedk har løst problemet,derfor jeg vil gerne kontakte med ham : http://www.eksperten.dk/spm/773628
Avatar billede w13 Novice
19. august 2008 - 12:05 #25
Så må du skrive i hans spørgsmål og spørge ham. Så får han nemlig en mail om det. Der er ikke andre kontaktmuligheder her på Eksperten.
Avatar billede pepsiman Juniormester
19. august 2008 - 17:36 #26
w13-->> ok, først jeg vil siger god nyhed.

Jeg kan kommer inde og henter billede fra mit harddisk! :D

MEN! da jeg har valge et billede fra mit hardisk og upload filen til mappe "billeder" ved at klikke på overfør-knap...det skulle vises at 'fil, der er blevet overført bil.jpg'. men det sker ingenting.. ^^

Så beder jeg jer at hjælpe mig lidt. hvordan får jeg et billede inde i mappe "billeder"? Tak...

<?php require_once('billeder.php');
mysql_select_db($billeder);
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>upload billeder</title>
</head>

<body>
<form action="uploader.php" method="post" enctype="multipart/form-data" name="upload" id="upload">
  <p>fil, der skal overf&oslash;res:
    <input type="file" name="filnavn" id="filnavn" />
</p>
  <p>
    <input type="submit" name="button" id="button" value="Overf&oslash;r" />
  </p>
</form>
<?php
if (isset($_FILES['filenavn'])) {
    print "<P>Fil, der er blevet overført: {$_FILES['filenavn']['name']}<p>\n";

$query = "INSERT INTO billeder set SET billednavn='".$_FILES['filenavn']['name']."'";

$result1 =mysql_query($query, $billeder) or die(mysql_error());
}

if (isset($_FILES['filenavn'])){
$tempfile = $_FILES['filenavn']['tmp_name'];
$destination = "../billeder/{$_FILES['filenavn']['name']} ";
copy($tempfile, $destination);

}
?>
Avatar billede pepsiman Juniormester
20. august 2008 - 15:59 #27
Hej alle!..

Nu virker det!!!

Nu rydder jeg op efter og starter forfra.

Tak for din tid!

Lukke...