Avatar billede ulle55 Nybegynder
16. august 2008 - 01:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget ram er der i maskinen

Hvordan kan jeg finde ud af hvor meget ram der er i maskinen?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2008 - 02:12 #1
WMI
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2008 - 02:13 #2
using System;
using System.Management;

public class MainClass
{
    public static void Main(string[] args)
    {
        WqlObjectQuery objectQuery = new WqlObjectQuery("SELECT * FROM Win32_PhysicalMemory");
        ManagementObjectSearcher searcher =  new ManagementObjectSearcher(objectQuery);
        foreach (ManagementObject p in searcher.Get()) {
            Console.WriteLine("BankLabel = " + p["BankLabel"]);
            Console.WriteLine("Capacity = " + p["Capacity"]);
        }
Avatar billede ulle55 Nybegynder
16. august 2008 - 02:24 #3
Skal jeg gøre andet en at copy/paste den kode du har skrevet?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2008 - 02:48 #4
Øh.

Nu skal jeg lige høre - du har stillet spørgsmålet i C# kategorien, så jeg antager at
du er C# programmør - er det korrekt antaget ?
Avatar billede Jensen DK Novice
16. august 2008 - 07:50 #5
Start, kontroldpannel, system, Forneden i generelt kan du aflæse dine ram.
Avatar billede ulle55 Nybegynder
16. august 2008 - 10:17 #6
Jeg sidder med C# åben, men har kun været i gang med det i  ca 3 uger, så jeg ved ikke alt endnu.

Når jeg paster koden ind i c#, så får jeg nogle fejl

f.eks

"!Error    1    The type or namespace name 'WqlObjectQuery' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)    C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Visual Studio 2008\Projects\ConsoleApplication1\ConsoleApplication1\Program.cs    8    9    ConsoleApplication1"
Avatar billede driis Nybegynder
16. august 2008 - 11:27 #7
Du mangler en reference.

Højreklik på dit projekt, vælg Add Reference. I .NET tabben scroller du ned til du finder "System.Management". Vælg den og klik på OK.

Så fungerer arne's kode. Det skyldes at WMI objekterne ligger i en System.Management.dll, som ikke er refereret per default.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2008 - 02:29 #8
et svar fra mig