Avatar billede fiffi Novice
16. august 2008 - 00:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Afvikling af kode

Jeg har et lille problem. Jeg har lavet en meget fin database hvor mine noder bliver importeret som jpg.filer og vises på min fine 22" nodeskærm.
Alt virker perfekt. Jeg har i min form lavet en knap som jeg aktiverer efter valg af musiknumre, hvor jeg efterfølgende via mit lille usb-regnemaskinetastatur kan bladre frem i mine noder med enterknappen. Nu kommer problemet blot. Jeg skal også kunne bladre tilbage. Jeg har derfor lavet et ubundet felt som jeg aktiverer og så havde jeg faktisk forestillet mig at jeg kunne taste + eller - hvorefter kin kode afvikler den kode der passer. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvilken hændelsesfunktion der kan acceptere at en hver tast der kommer på tastaturet afvikler en kode. Musen skal kunne bevæges til at vælge node.
Avatar billede fdata Forsker
17. august 2008 - 23:22 #1
Du kan oprette et ubundet felt og f.eks. bruge KeyUp hændelsen:

Private Sub DitFelt_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
  On Error Resume Next    ' Hvis der ikke er flere poster
  If KeyCode = 107 Then DoCmd.GoToRecord , , acNext
  If KeyCode = 109 Then DoCmd.GoToRecord , , acPrevious
'  Debug.Print Keycode
  On Error GoTo 0
End Sub

Hvis du vil se værdien af diverse taster, kan du bare fjerne apostroffen i næstsidste linie og se værdien i Immediate vinduet (Ctrl-G)
Avatar billede fiffi Novice
18. august 2008 - 20:13 #2
Virker fint med Keycode og Keyup. Tak for hjælpen
Avatar billede fdata Forsker
18. august 2008 - 21:07 #3
Velbekomme. Tak for point  ;o)