Avatar billede nannajohansen Nybegynder
14. august 2008 - 22:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd efter gen-installation af styreystem grundet virus

Efter at vi har fået renset computeren for virus er der ingen lyd på computeren. Hvad gør vi?
Avatar billede thov Forsker
15. august 2008 - 01:10 #1
Installer driverne igen. Er det on-board lydkort, så finder du driveren på bundkort CD'en (sammen med LAN, chipset o.s.v. driverne).
15. august 2008 - 06:57 #2
... mange tror at det er ligetil at total geninstall XP; men der er detaljerne mht korrekte driver pakker passende til din hardware. Nogle gange finder XP sin egen driver (eks til grafikortet) men det kan anbefales at anvende leverandørens nyeste via medfølgede CD eller tilhørende hjemmesiden...

For ikke at tale om MS ServicePack2 +3 samt >100 opdateringer fra WindowsUpdate.

Og ikke at forglemme diverse sikkerhedsprogrammer incl opdatering af samme...

Guide her -> http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2008 - 19:31 #3
husk at der også nogle gange skal installeres drivere til chipsettet???
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
17. august 2008 - 11:40 #4
vi har prøvet med forskellige drivere, som alle installeres korrrekt.Lydkort driverne er fint listet i device manager og står som fungerende korrrekt, men under lyd og lydenheder i kontrol panel er alt dimmed ud. Chipset drivere er installeret.bios opdateret. nogen ideer?
Avatar billede c-holst Novice
17. august 2008 - 14:07 #5
ind i enhedshåndteringen slet lydkortet og alle de tilhørnede applikationer. slet evt enheder markeret med gule udråbstegn

slat alle programmer og installationer vedrørende lydkortet

genstart og installer drivere med mere.

og så gå du ind i start - kør og skriver msconfig her kan du gå ind i tjenester og kigge efter noget i stil med windowsaudio
Avatar billede c-holst Novice
17. august 2008 - 14:08 #6
og så er jeg jo nødt til det*G* tjek at ledningen sidder i og er sat rigtigt i.
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
20. august 2008 - 07:09 #7
Jeg har haft to meget dygtige computer kyndige personer til at se på det i flere timer, og lyden er stadig væk.  Vi har prøvet alt andet end en komplet re-installation af styresystemet. Det må være en eller anden banal fejl. Vi har haft re-installeret styrestytemet på computeren før, hvor det samme problem opstod, men der kunne vi efter nogen søgen og vist et hak i et flueben et sted få rettet problemet. Men vi aner ikke vores levende råd! HJÆLP!!!!!!!!!!!
20. august 2008 - 20:36 #8
Set i anden tråd ->

Start - Kør - [services.msc] - ENTER

Find punktet
[Windows Audio]
Skal gerne være [Startet] ...
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
24. august 2008 - 20:52 #9
Tak for tippet, jeg har været inde at checke, men den står som startet. Kan der være andre ting derinde der kan gøre det? For eksempel står Chipkortet til manuelt.
24. august 2008 - 21:34 #10
"Chipkortet" har ikke noget med det at gøre ,,,
24. august 2008 - 21:35 #11
Ka' bedst forestille mig at problem (?) mht driver/program pakke til Lydkortdelen.

PC Model/type/... ?
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
01. september 2008 - 14:14 #12
det krævede em fuld geninstallation af pc´en
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
01. september 2008 - 14:26 #13
Jeg vil gerne give point til Karise larry, thov og c-holst, der alle har prøvet at hjælpe, men det ser ud til, at jeg er kommet til at give pointene til mig selv! hvordan kommer jeg ud af den!
Avatar billede thov Forsker
01. september 2008 - 14:32 #14
Opret et nyt spørgsmål med teksten: "Point til Karise Larry og c-holst", og link til denne tråd (Jeg står over).
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
01. september 2008 - 14:48 #15
http://www.eksperten.dk/spm/843801
jeg kan stadig ikke finde ud af det!
Avatar billede thov Forsker
01. september 2008 - 15:06 #16
Jo, den er god nok !
Når de to herrer har lagt et 'svar', giver du dem point :-)