Avatar billede mik28 Seniormester
14. august 2008 - 18:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Strengbehandling, pille en bestemt del ud

Hej Eksperter,

Jeg står i en situation hvor jeg har noget xml der skal behandles. Sagen er den at jeg får nogen som ligner det her tilbage

<xml><node1>bla</node1><node2>T</node2><node3>værdi</node3><node4>værdi</node4><node5>værdi</node5><node6>værdi</node6></xml>

Det her xml bruger jeg i forbindelse med noget AJAX. Nu er det bare således at jeg gerne vil undlade at returnerer node3-6 hvis node 2 er F. Hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede mik28 Seniormester
14. august 2008 - 18:49 #1
<xml><node1>bla</node1><node2>T</node2><node3>værdi</node3><node4>værdi</node4><node5>værdi</node5><node6>værdi</node6></xml>
Avatar billede mik28 Seniormester
14. august 2008 - 18:49 #2
<xml><node1>bla</node1><node2>T</node2><node3>værdi</node3><node4>værdi</node4>
<node5>værdi</node5><node6>værdi</node6></xml>
Avatar billede mik28 Seniormester
14. august 2008 - 18:51 #3
altså så jeg ender op med

<xml><node1>bla</node1><node2>F</node2></xml>
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2008 - 18:51 #4
Det kan sikker laves med noget indexOf og substring men det paeneste maa vaere:

laes fra Streng til Document
test vaerdien af node2
hvis F slett node3-6
skriv fra Document til String
Avatar billede mik28 Seniormester
14. august 2008 - 19:06 #5
Hvis vi nu siger at

String s="<xml><node1>bla</node1><node2>T</node2><node3>værdi</node3>
<node4>værdi</node4>
<node5>værdi</node5><node6>værdi</node6></xml>";
Avatar billede snoop_one Nybegynder
14. august 2008 - 19:30 #6
Som arne_v skriver kan du godt gøre følgende:

                String str = "<xml><node1>bla</node1><node2>F</node2><node3>værdi</node3><node4>værdi</node4>";
        if(str.contains("<node2>F</node2>")){
            Scanner scan = new Scanner(str);
            str = scan.findWithinHorizon("<xml>[^\\Q<node3>\\E]*",0) + "<\\xml>";
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2008 - 19:47 #7
XML maaden er:

        String s="<xml><node1>bla</node1><node2>T</node2><node3>værdi</node3><node4>værdi</node4><node5>værdi</node5><node6>værdi</node6></xml>";
        DocumentBuilderFactory dbf = DocumentBuilderFactory.newInstance();
        DocumentBuilder db = dbf.newDocumentBuilder();
        Document doc = db.parse(new InputSource(new StringReader(s)));
        if(XPathAPI.selectSingleNode(doc.getDocumentElement(), "//xml/node2/text()").getNodeValue().equals("F")) {
            doc.getDocumentElement().removeChild(XPathAPI.selectSingleNode(doc.getDocumentElement(), "//xml/node3"));
            doc.getDocumentElement().removeChild(XPathAPI.selectSingleNode(doc.getDocumentElement(), "//xml/node4"));
            doc.getDocumentElement().removeChild(XPathAPI.selectSingleNode(doc.getDocumentElement(), "//xml/node5"));
            doc.getDocumentElement().removeChild(XPathAPI.selectSingleNode(doc.getDocumentElement(), "//xml/node6"));
        }
        OutputFormat fmt = new OutputFormat();
        StringWriter sw = new StringWriter();
        XMLSerializer ser = new XMLSerializer(sw, fmt);
        ser.serialize(doc);
        String s2 = sw.toString();
Avatar billede mik28 Seniormester
15. august 2008 - 06:08 #8
Det ser super ud. Tak
Avatar billede mik28 Seniormester
15. august 2008 - 09:52 #9
Det virker bare som det skal. Takker og bukker
Avatar billede mik28 Seniormester
15. august 2008 - 17:01 #10
Læg endelig et svar arne_v. Det er bare super cool
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2008 - 17:35 #11
OK