Avatar billede mettepid Nybegynder
14. august 2008 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHPRecipebook opsætningsproblem

Hej

Jeg er 2tal newbie på PHP, men jeg har taget chancen og vil nu prøve at installere PHP Recipebook

Jeg får denne fejl:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in E:\vhosts\**************\subdomains\mad\httpdocs\custom_inc.php on line 20

Og min custom_inc.php ser sådan ud.

<?php
    /*
        This is the custom config file for PHPRecipeBook. Put the values you wish to customize
        in this file. The values that should work for a default install are pulled in from
        includes/config_inc.php.  You can look at that file for possible values you can put
        in this one.  Any values put in this file will override config_inc.php
    */

    ##################################
    ## Directory Settings               ##
    ##################################
    // Set the path information (Leaving these commented out should work)
    //global $g_rb_basedir, $g_rb_baseurl;
    $g_rb_basedir = "/var/www/html/";
    $g_rb_baseurl = "/";

    // If you change the default paths above uncomment these
    //global $g_sm_adodb, $g_sm_phpmailer;
    //$g_sm_dir = $g_rb_basedir . "libs/phpsm/";
    //$g_sm_url = $g_rb_baseurl . "libs/phpsm/";
    $g_sm_adodb = "/var/www/shared/libs/adodb/adodb.inc.php";
    $g_sm_phpmailer = "/var/www/shared/libs/phpmailer/class.phpmailer.php";

    // Make sure these email settings are valid otherwise the new users will not get their passwords
    global $g_sm_admin_email, $g_sm_admin_name, $g_sm_email_hosts;
    $g_sm_admin_email = "localhost@mail.dk";        // set the system email address
    $g_sm_admin_name = "PHPRecipeBook Manager"; // name of admin in emails
    $g_sm_email_hosts = "smtp.********.dk";     // set the smtp hosts to use for mailing (you could use sendmail if you wanted).

    // Set the Theme
    global $g_rb_theme;
    $g_rb_theme="default";

    #############################################
    ## Database Connection options (required)  ##
    #############################################
    /*
        Select one type: (mysql,postgres)
        see adodb readme files for more options
    */
    global $g_rb_database_type, $g_rb_database_host, $g_rb_database_name, $g_rb_database_user, $g_rb_database_password;

    // Example PostgreSQL Settings
    /*$g_rb_database_type = "postgres";
    $g_rb_database_host = "localhost:5432";
    $g_rb_database_name = "recipedb";
    $g_rb_database_user = "postgres";
    $g_rb_database_password = "";*/

    // Example MySQL settings
    $g_rb_database_type = "mysql";
    $g_rb_database_host = "mysql.xxxxx.dk";
    $g_rb_database_name = "xxxxxxxxx";
    $g_rb_database_user = "xxxxxxxxxxxx";
    $g_rb_database_password = "xxxxxxxxxxxxx";

?>

Mit spørgsmål går på om det basedir, der er fejlen eller jeg skal hen og kigge på database host navn, mangler der en port betegnelse?

Jeg bruger Mysql klient 5.0.32 og PHP 4/5, står der hos min udbyder....

En løsning ville være fed at få, men også gerne lidt baggrund så jeg forstår.

Hilsen
Mette
Avatar billede tmi Nybegynder
14. august 2008 - 16:49 #1
Der ser ikke ud til at være fejl ved linje 20, er du sikker det er den rigtige custom_inc.php du har postet?
Avatar billede mettepid Nybegynder
14. august 2008 - 19:58 #2
Prøver lige igen så:

<?php
    /*
        This is the custom config file for PHPRecipeBook. Put the values you wish to customize
        in this file. The values that should work for a default install are pulled in from
        includes/config_inc.php.  You can look at that file for possible values you can put
        in this one.  Any values put in this file will override config_inc.php
    */

    ##################################
    ## Directory Settings               ##
    ##################################
    // Set the path information (Leaving these commented out should work)
    global $g_rb_basedir, $g_rb_baseurl;
    $g_rb_basedir = "E:/vhosts/gojserne.dk/subdomains/mad/httpdocs/";
    $g_rb_baseurl = "";

    // If you change the default paths above uncomment these
    global $g_sm_adodb, $g_sm_phpmailer;
    $g_sm_dir = $g_rb_basedir . "libs\phpsm\";
    $g_sm_url = $g_rb_baseurl . "libs\phpsm\";
    //$g_sm_adodb = "/var/www/shared/libs/adodb/adodb.inc.php";
    //$g_sm_phpmailer = "/var/www/shared/libs/phpmailer/class.phpmailer.php";

    // Make sure these email settings are valid otherwise the new users will not get their passwords
    global $g_sm_admin_email, $g_sm_admin_name, $g_sm_email_hosts;
    $g_sm_admin_email = "mette@gojserne.dk";        // set the system email address
    $g_sm_admin_name = "PHPRecipeBook Manager"; // name of admin in emails
    $g_sm_email_hosts = "smtp.firebee.dk";     // set the smtp hosts to use for mailing (you could use sendmail if you wanted).

    // Set the Theme
    global $g_rb_theme;
    $g_rb_theme="default";
    #############################################
    ## Database Connection options (required)  ##
    #############################################
    /*
        Select one type: (mysql,postgres)
        see adodb readme files for more options
    */
    global $g_rb_database_type, $g_rb_database_host, $g_rb_database_name, $g_rb_database_user, $g_rb_database_password;

    // Example PostgreSQL Settings
    /*$g_rb_database_type = "postgres";
    $g_rb_database_host = "localhost:5432";
    $g_rb_database_name = "recipedb";
    $g_rb_database_user = "postgres";
    $g_rb_database_password = "";*/

    // Example MySQL settings
    $g_rb_database_type = "mysql";
    $g_rb_database_host = "mysql.xxxxx.dk";
    $g_rb_database_name = "xxxxxxxxx";
    $g_rb_database_user = "xxxxxxxxxxxx";
    $g_rb_database_password = "xxxxxxxxxxxxx";

?>

Kan det have noget med versionen at gøre?
Avatar billede tmi Nybegynder
15. august 2008 - 04:39 #3
Se, nu er der fejl :-)

    $g_sm_dir = $g_rb_basedir . "libs\phpsm\"; <---
    $g_sm_url = $g_rb_baseurl . "libs\phpsm\"; <---

Du skal ændre det til en af delene:
    $g_sm_dir = $g_rb_basedir . "libs\\phpsm\\";
    $g_sm_url = $g_rb_baseurl . "libs\\phpsm\\";
Eller:
    $g_sm_dir = $g_rb_basedir . 'libs\phpsm\';
    $g_sm_url = $g_rb_baseurl . 'libs\phpsm\';

Men hvorfor det?

Hvis du skal skrive tegnet " inde i en tekst omklamret af " kan du gøre det sådan:
"Hej \"Anders\", hvordan går det?"

Backslash betyder altså at " bliver til et tegn, og ikke til slutningen af strengen.
Avatar billede mettepid Nybegynder
15. august 2008 - 14:07 #4
Tak det virkede, skriver du lige et svar?
Avatar billede mettepid Nybegynder
29. september 2008 - 10:29 #5
Så gør jeg det selv, så det bliver lukket...