Avatar billede styrken Nybegynder
14. august 2008 - 09:45 Der er 2 kommentarer

PHP url script

Hejsa!
Jeg har et script der finder brugerens aktuelle URL. Problemet er at hvis brugerens url indeholder & opfatter PHP det naturligt nok som en alm. variabel fra adresselinien, hvilket skaber problemer når jeg vil redirecte vha. den aktuelle URL.
Scriptet ser således ud:

function curPageURL() {
$pageURL = 'http';
if ($_SERVER["HTTPS"] == "on") {$pageURL .= "s";}
$pageURL .= "://";
if ($_SERVER["SERVER_PORT"] != "80") {
  $pageURL .= $_SERVER["SERVER_NAME"].":".$_SERVER["SERVER_PORT"].$_SERVER["REQUEST_URI"];
} else {
  $pageURL .= $_SERVER["SERVER_NAME"].$_SERVER["REQUEST_URI"];
}
return $pageURL;
}

$url = curPageURL();
Avatar billede janpolsen Nybegynder
14. august 2008 - 10:29 #1
Hvad mener du helt præcist med "brugerens url indeholder &..."?

Det burde den jo som sådan ikke - i hvert fald ikke selve tegnet &.

Hvis det er en url med en paremeter som f.eks. "firma=b&w", så kan du bruge urlencode(). Med den funktion kan du ihvert fald holde variabler og værdier adskilt:

$t = array('a'=>'b&w',
          'b'=>'c',
          'c'=>123);

$v = http_build_query($t);
echo $v."<hr/>";

parse_str($v, $test);
echo print_r($test);
Avatar billede styrken Nybegynder
28. september 2008 - 20:10 #2
Tak for svaret, har løst problemet.