Avatar billede hk96794 Nybegynder
13. august 2008 - 22:33 Der er 2 kommentarer

Standard Gateway Host Name

Hey alle

Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af noget kode så man kan se hvilket netværk man er sluttet på, altså ip'en, og hostnavnet på routeren :)

På forhånd tak

//HKS
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. august 2008 - 23:39 #1
Følgende pløjer alle dine netkort igennem, udskriver IP'en på samtlige gateways og forsøger at slå hostname op på gateway'en. Var det noget i den stil du ledte efter?

Using System.Net;
Using System.Net.NetworkInformation;

            foreach (NetworkInterface adapter in NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces())
            {
                Console.WriteLine("Adapter: " + adapter.Name);
                foreach(GatewayIPAddressInformation ip in adapter.GetIPProperties().GatewayAddresses)
                {
                    Console.WriteLine("Gateway IP: " + ip.Address.ToString());
                    Console.WriteLine("Gateway Hostname: " + Dns.GetHostEntry(ip.Address).HostName);
                }
                Console.WriteLine("------------------");
            }
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. august 2008 - 23:47 #2
Hvis det er ip'en på selve netkortet du vil ha' så kig nærmere på NetworkInterface og GetIPProperties(). Der kan du finde en hel del information om netkortet og konfigurationen af det.