Avatar billede alexanderss Nybegynder
13. august 2008 - 21:50 Der er 3 kommentarer

Data fetch til database

Hej!
Jeg skal have fisket nogle valutaværdier fra denne kilde (alle):
http://www.newyorkfed.org/markets/fxrates/FXtoXML.cfm?FEXdate=2008%2D08%2D13%2000%3A00%3A00%2E0&FEXtime=1200

Problemet her er så at det er fra d. 13 / 8, så 2008 , 08  og 13 skal kunne skiftes ud med den aktuelle dato. Scriptet skal nemlig kunne hente valutaværdierne fra kilden hver dag kl. 19.00 og skrive til databasen. Skal jeg bruge et cron job her?

Derefter skal jeg så kunne hente valutaværdierne fra databasen, således jeg bare kan skrive <?php echo $EUR; ?>, hvis den skal vise euro.

Håber I kan hjælpe!

På forhånd tak,
Alexander.
Avatar billede janpolsen Nybegynder
14. august 2008 - 01:12 #1
Du har stort set alt hvad du skal bruge i dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/840776

Datoen genererer du bare med date('Y-m-d') og skriver i URL'en.

Et cronjob vil i hvert fald kunne klare det. Du kan f.eks. lave hele scriptet som en PHP-fil og derefter sætte et cronjob op der kører hver dag kl. 19 og som laver en "wget http://url-til-den-php-fil-du-lige-har-lavet".

Alt samme relativt simpelt og samtidig gode principper at kunne :).
Avatar billede alexanderss Nybegynder
14. august 2008 - 16:12 #2
Hej Jan!
Hvordan får jeg så smidt værdierne ind i MySQL databasen?

Vh.
Alexander
Avatar billede alexanderss Nybegynder
14. august 2008 - 16:18 #3
Og gider du ikke prøve at hjælpe min med den overstående URL, fordi den synes jeg slet ikke minder om den i eksemplet du nævner.