Avatar billede zikvar Nybegynder
13. august 2008 - 19:15 Der er 7 kommentarer

Guide til Codebloks - kan ikke komme igang

Hej,
Jeg er kørt fast i codebloks 8.02 (har MinGw compiler)
Jeg følger en guide jeg har fået her på xperten og programmerne virker også fint.

Men jeg vil jo gerne have flere programmer i mit projekt så jeg kan gemme mere end bare min main (som for starten ligger der). Men når jeg laver en ny c++ fil og skriver min kode så melder den programmet fejl - Også selvom jeg kopirer koden fra min main(som virker)

Det synes jeg virker meget underligt.
Synes det virker meget kryptisk - Det burde efter min logik virke. Nogen der kan hjælpe ?

-Fejlmeddelsen herunder-
||=== Begynder, Debug ===|
obj\Debug\Pet.o||In function `main':|
C:\Virk\Begynder\Pet.cpp|6|multiple definition of `_main'|
obj\Debug\main.o:C:\Virk\Begynder\main.cpp|6|first defined here|
||=== Build finished: 2 errors, 0 warnings ===|
Avatar billede bertelbrander Praktikant
13. august 2008 - 19:46 #1
Man kan normalt kun have ét program i et projekt.
Én main() er et program er et projekt.
Avatar billede zikvar Nybegynder
13. august 2008 - 19:51 #2
Forrsten min fremgangsmåde..
Create a new projekt - Console applikation - next - c++ - next- Så navngiver jeg og vælger placeringen - next - finish

Og så : File - new - file C/c++ Source - Go - next - c++ - navngiver og vælger placering - sætter et flueben ved debug og ved "add file to active projekt" - finish-

Det er helt præcis hvad jeg gør.. Og den nye fil kan man ik bruge til noget som helst..
Avatar billede zikvar Nybegynder
13. august 2008 - 19:52 #3
Vil det så sige at jeg skal lave et nyt projekt hver gang jeg laver et lille program ? -
Avatar billede bertelbrander Praktikant
13. august 2008 - 19:56 #4
Ja, du skal lave et nyt projekt til hvert program.
Avatar billede zikvar Nybegynder
13. august 2008 - 19:59 #5
Det kan jeg faktisk godt se nu når du siger det. Der står jo "multiple defination of main" i min fejlmeddelse.. Så må jeg tage den lange vej og oprette et projekt hver gang.

Tak for svaret :)
Avatar billede zikvar Nybegynder
13. august 2008 - 20:08 #6
Sender du et svar ? :)
Forresten. Det er en god guide du har lavet - God guide til at komme hurtigt igang med at programmere.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
13. august 2008 - 20:43 #7
Tak for de venlige ord.
Jeg samler ikke på point.