Avatar billede remis Nybegynder
13. august 2008 - 01:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Findes der et alternativ til autocomplete?

Hej hej!

Findes der et alternativ til 'autocomplete="off"' som godkendes af W3C?

-René
Avatar billede remis Nybegynder
13. august 2008 - 09:18 #1
skal måske lige skrive at jeg følger HTML 4.01 Transitional
Avatar billede ssv Nybegynder
13. august 2008 - 10:34 #2
Jeg fandt denne tråd ved at google lidt omkring: http://www.webmasterworld.com/forum21/10408.htm

Ved ikke om det er noget du kan bruge ;-)
Avatar billede remis Nybegynder
13. august 2008 - 11:42 #3
Joh tark! Præcis det jeg sku bruge.

Det sjovt at der ikke findes en 'ren' måde at gøre det på... Nå men smider du et svar, så kvittere jeg med et tak og 27 point i massiv guld.
Avatar billede ssv Nybegynder
13. august 2008 - 12:31 #4
Godt du kunne bruge det ;-)
Avatar billede w13 Novice
13. august 2008 - 13:17 #5
Hvis du bruger metoden:

<script type="text/javascript">
function init() {
if (!document.getElementById) return false;
var f = document.getElementById('auto_off');
var u = f.elements[0];
f.setAttribute("autocomplete", "off");
u.focus();
}
</script>
<body onload='init()'>
<form id="auto_off">

kan du ligeså godt bruge:

<script type="text/javascript">
function init(){
  document.getElementById('auto_off').setAttribute("autocomplete", "off");
}
</script>
<body onload='init()'>
<form id="auto_off">

Grunden til at den validerer, er jo at du indsætter det med JavaScript, som W3C's validator ikke tager højde for. Det bliver ikke mere gyldigt, men validatoren kan ikke se det. Så er det spørgsmålet, om det gør nogen forskel. =)
Avatar billede ssv Nybegynder
13. august 2008 - 22:31 #6
> Well, jeg ved som tidligere nævnt _ikke_ en skid om javascript - jeg fandt bare en løsning via Google :-)

Remis, lyt til w13 - han ved hvad han snakker om.
Avatar billede remis Nybegynder
14. august 2008 - 21:19 #7
w13: Det gør den forskel at man af w3c får en grøn bjælke i stedet for en rød :P

Well, er kommet frem til at holde mig 100% til W3C. Der er jo egentlig ingen pointe i at følge standarden halvhjertet.

Tak for hjælpen begge to :]