Avatar billede timmwillum Nybegynder
12. august 2008 - 20:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Slette fil i MySQL db

Beklager hvis nogle måtte føle, at dette spm snarere skulle have været i SQL gruppen ....

Hej alle

Har en velfungerende hjemmeside, som indtil for nylig har kørt fint i en Acces db. Har netop omlagt til MySQL uden de store problemer. Men nu viser det sig alligevel, at jeg har overset en ting ... jeg får nemlig fejl, når jeg prøver at slette filer i databasen.

Koden ser sådan ud (og har altså fungeret fint i Access):

    Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    Sql = "DELETE * FROM tblLinks WHERE Id=" & request("id")
    RS.CursorType = 2
    RS.LockType = 3
    RS.Open Sql, cString
    Set RS = Nothing

Er der nogen, som kan fortælle mig, hvorfor dette så ikke virker med MySQL?

PS Der er ikke noget galt med min cString (som ikke er vist her), da jeg får fint forbindelse til databasen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2008 - 21:02 #1
Sql = "DELETE FROM tblLinks WHERE Id=" & request("id")

Der er ingen "*" i en DELETE sætning.
Avatar billede timmwillum Nybegynder
12. august 2008 - 21:10 #2
Arrrrghhh ... tak. Var det virkelig så simpelt :-)

Sjovt nok reagerede acces ikke på det. Den må (som så mange andre MicroSoft) produkter være mindre sensibel over for "småfejl", vilket jo både er godt og øjensynligt også dårligt.

Tak ... smid et svar så får du poients ...!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2008 - 21:29 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.

Access har altid haft et løsagtigt forhold til SQL. Men Access ville også acceptere DELETE-sætningen uden den "*".
Avatar billede timmwillum Nybegynder
12. august 2008 - 21:47 #4
tak ... vidste i øvrigt godt, at du ikke ville have points ;-)
Avatar billede timmwillum Nybegynder
12. august 2008 - 23:10 #5
Nogen ide om, hvad denne fejlmeddelelse betyder?

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x2ce8 Thread 0x200c DBC 0xbbc0004 Jet'.

Får den når jeg anvender nedenstående conn, som i øvrigt virker fint på en anden side. Noget på den pågældende side må have en effekt, men jeg kan ikke greje, hvad det er ... yderst mærkeligt.

        Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
        Sql = "SELECT * FROM tblBrugere ORDER BY email ASC"
        RS.CursorType = 2
        RS.LockType = 3
        RS.Open Sql, cString
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2008 - 23:15 #6
Jeg ved det ikke. Men du må da bruge en Access database i den kode.

ASP og Access er noget jeg har leget med for 8 år siden - men i det omfang jeg har fulgt med, så plejer det at være en midlertidig fejl hos udbyderen. I morgen virker det igen.

Og egentlig en rigtig god grund til at give Access et orn'li' spark.
Avatar billede timmwillum Nybegynder
12. august 2008 - 23:23 #7
Ja, du har ret ... forstod heller ikke helt "ODBC Microsoft ..." meldingen. Men det viser sig, at jeg i min submit formular sender til en "gammel side", som jeg så ikke har fået slettet på serveren. Skulle bare lige sende til den "nye side", som er den jeg sidder og koder i ... tja ... jeg skal vist i seng nu.

Tak igen ...