Avatar billede matt69 Nybegynder
12. august 2008 - 20:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Software til wireless adapter blokerer forbindelsen

Hej,
Jeg har et trådløst netværk og bruger en Netgear WG111v2 adapter, som fungerer rigtig fint. Jeg har bedt Windows om at styre den trådløse netværksforbindelse, men ved opstart af windows kommer der alligevel et lille ikon med Netgear Smart Wizard ("wireless assistant") nede i højre hjørne af skærmen (sådan et ikon der forestiller en computer med enten en grøn eller rød skærm). Og der står, at den trådløse netværksforbindelse er tilsluttet, men jeg kan ikke gå på nettet, så længe den der Smart Wizard er der. Så hvis jeg trykker "Exit" på den (og netværksforbindelsen deaktiveres og aktiveres igen automatisk), kører det hele fint. Kan jeg gøre noget? Det er træls ikke bare at kunne gå på nettet umiddelbart når computeren er blevet tændt, men at man skal til at deaktivere Netgears dumme software ... Jeg har prøvet at afinstallere softwaren helt, men den bliver tilsyneladende automatisk installeret, når man installerer adapteren ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2008 - 20:38 #1
start - kør - msconfig - fjern vingen ved netgear softwaren (Hvis det er der)
Avatar billede matt69 Nybegynder
12. august 2008 - 21:09 #2
Det virkede, tusind tak for hjælpen :-D
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2008 - 22:19 #3
Godt :)
Her er mit svar...